Wottel
Nieuw lid
Sinds een week ben ik in het bezit van mijn nieuwe bedrijfswagen:
Skoda Scala 1,6 TDI DSG Style:
Overall is het een prima wagen maar na 1000km heb ik toch een aantal negatieve opmerkingen:
- Om te beginnen is het irritant getik in de cockpit bij het gebruik van de wissers. Onbegrijpelijk dat dit eigen is aan de wagen. Alvast contact opgenomen met de garage en ga volgende week is langs. Maar verwacht geen oplossing aangezien dit bij ELKE Scala is.
- De DSG automaat is erop achteruit gegaan (vorige wagen was een superb 1.6 TDI DSG). Bij het rustig rijden kiest hij steeds de hoogst mogelijke Vitesse met het laagste toerental. Hierdoor gaat de wagen laagtoerig brullen. Verschiet er niet van dat hij in 6de staat tussen 45 a 50 km/u. De "sport" stand maakt totaal geen verschil.
- Zetelverwarming heeft maar 2 standen. Op de hoogste stand slaat hij na een vijftal minuten automatisch over naar laagste stand.
- klein opbergvak tussen de 2 voorzetels dankzij het gebruik van een handmatige handrem. Maar ik kom van een superb dus misschien beetje verwend geweest lol. Is eigen aan het zakken van segment.
Positieve opmerkingen:
- LED verlichting is een wereld van verschil tov halogeen. Eens LED altijd LED lijkt mij.
- infotainment amundsen in combo met digitale cockpit is een topper.
- De kleur steel Grey is een enorm onderhoudsvriendelijke kleur.
- Stoelen bieden een hoog zitcomfort.
Klaar om de komende jaren een hoop veilige kilometers te doen!!!
Wottel
Skoda Scala 1,6 TDI DSG Style:
Overall is het een prima wagen maar na 1000km heb ik toch een aantal negatieve opmerkingen:
- Om te beginnen is het irritant getik in de cockpit bij het gebruik van de wissers. Onbegrijpelijk dat dit eigen is aan de wagen. Alvast contact opgenomen met de garage en ga volgende week is langs. Maar verwacht geen oplossing aangezien dit bij ELKE Scala is.
- De DSG automaat is erop achteruit gegaan (vorige wagen was een superb 1.6 TDI DSG). Bij het rustig rijden kiest hij steeds de hoogst mogelijke Vitesse met het laagste toerental. Hierdoor gaat de wagen laagtoerig brullen. Verschiet er niet van dat hij in 6de staat tussen 45 a 50 km/u. De "sport" stand maakt totaal geen verschil.
- Zetelverwarming heeft maar 2 standen. Op de hoogste stand slaat hij na een vijftal minuten automatisch over naar laagste stand.
- klein opbergvak tussen de 2 voorzetels dankzij het gebruik van een handmatige handrem. Maar ik kom van een superb dus misschien beetje verwend geweest lol. Is eigen aan het zakken van segment.
Positieve opmerkingen:
- LED verlichting is een wereld van verschil tov halogeen. Eens LED altijd LED lijkt mij.
- infotainment amundsen in combo met digitale cockpit is een topper.
- De kleur steel Grey is een enorm onderhoudsvriendelijke kleur.
- Stoelen bieden een hoog zitcomfort.
Klaar om de komende jaren een hoop veilige kilometers te doen!!!
Wottel
Laatst bewerkt: