Oplossing voor krassen op plexiglas delen dashboard.

DeNnZ

Forumguru
Al sinds de aanschaf van mijn auto stoorde ik mij aan een aantal krassen op het plexiglas van de kilometerteller en de toerenteller. Ik vermoed dat de vorige eigenaar onvoorzichtig is omgesprongen met het doekje waarmee hij betreffende delen heeft willen kuisen en zodoende flink wat krassen achtergelaten.

Ik ben opzoek gegaan naar een middeltje om deze krassen te kunnen verwijderen en heb inmiddels een goede ervaring opgedaan die ik graag met jullie deel.

Het middel genaamd DISPLEX van het merk Hama.
Het is een klein tubetje met een wit goedje waarvan je een klein druppeltje aanbrengt op de kras(sen).
Vervolgens "poets" je het uit met het bijgeleverde doekje, hierdoor polijst je de oppervlakkige krasjes weg en vul je, van wat ik heb begrepen, de diepere krassen op.
Hierna heb ik met een schone droge microvezel doek het uitgepoetst. Ik merkte op dat er een wittige waas achterbleef op het behandelde vlak maar deze verdween geleidelijk naarmate ik het beter en beter uitpoetste.

En niet onbelangrijk, het resultaat mag er zijn! De opervlakkige krasjes zijn verdwenen en de diepere krassen zijn nu alleen nog lichtjes te zien bij een bepaalde invalshoek van je ogen en het licht.

Helaas heb ik geen voor of na foto's, heb deze wel geprobeerd te maken maar was erg slecht te zien.

Het is hier te koop:
GSMPunt - €6,95 met gratis verzending
Shopcore - €4,90 + €2,95 verzendkosten
CameranNu - €6,95 + €1,95 verzendkosten -> Hier heb ik het besteld.
 

Bijlagen

  • hama-displex-polish-pasta.jpg
    hama-displex-polish-pasta.jpg
    9,7 KB · Weergaven: 17

Falcon

Donateur
Zou dit ook werken op het plexi-achtige glas van mijn achterlichten van de Mazda 5? Ik ben zelf zo stom geweest om met een ijskrabber daar overheen te gaan... tot gevolg dat daar nu een aantal krassen op zitten. :banghead:

mazda2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

DeNnZ

Forumguru
Ik heb gelezen dat je het niet moet gebruiken op polycarbonaten (KLIK), nu weet ik niet van wat voor materiaal je achterlichten zijn?
Leuk nummerbord trouwens ;)
 

H@RM

Senior Member
Zou dit ook werken op het plexi-achtige glas van mijn achterlichten van de Mazda 5? Ik ben zelf zo stom geweest om met een ijskrabber daar overheen te gaan... tot gevolg dat daar nu een aantal krassen op zitten. :banghead:

Achterlichten zijn prima polijsten met "gewone" polijstmiddelen en poetsmachines. Alleen met een roterende goed oppassen (maar dat moet je altijd)
 

H@RM

Senior Member
Dat Hama tubetje zal ongetwijfeld werken. Anders Meguiar's Plast-X gebruiken. Maar in eenmalige aanschaf is het tubetje goedkoper
 
Bovenaan Onderaan