Oplichter op Marktplaats

Muug

Senior Member
Bij deze toch even iedereen inlichten.

Op Marktplaats vind je advertenties als deze:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-d...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
en deze
https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
en nog wel tien andere, van dezelfde "Marc".

Ik heb die kerel even gemaild en een antwoord terug gekregen van marcelcarsoft@gmail.com met het vriendelijke verzoek om het bedrag over te schrijven naar een bep. rek.nr. op naam van M. W. Scanu.

Omdat het zo mooi klinkt (originele software is 149 euro) heb ik toch maar effe mijn geliefde alziende vriend aan het werk gezet. En dan vind je topics als deze:
https://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=9891
en deze
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214821/P135/#1797591
Dat zijn topics van 6 jaar geleden!.
Tja, en dan weet je weer waarom je moet opletten...
Ik heb Marktplaats ingelicht, maar dat gaat niet veel zoden aan de dijk brengen, zo'n kleine garnaal is snel genoeg om een nieuwe account aan te maken!

mvg,

Paul
 

KodiaqS2

Senior Member
Ik heb bij beide even op melding maken geklikt. Als ze er morgen nog staan ga ik em even via berichten irriteren.. Ik kan mij hier enorm over opwinden maar ik kan er ook wel lol in zien om hem aan het lijntje te houden en dan te laten zitten..
 

Muug

Senior Member
:maakmegek:
Gelijk heb je.

Ja, ik heb nieuwe kaartupdates nodig (de mijne dateren van 2015...) en ik dacht van misschien ergens een koopje te kunnen doen. Maar zo hoeft het natuurlijk niet. :nono:
 

Elesi

Lid
m.w scanu is nog steeds actief heeft mij ook gefopt .


van de week een pioneer update gekocht van ene mark uit breda !! zou de aller nieuwste zijn !!!
na mijn adres op te hebben gegeven , en betaald te hebben .
hoor ik vrij weinig meer. hij reageert alleen maar hoe het hem uit komt .
opeens krijg ik een mail met link naar dropbox, met daarin de software wel te verstaan de versie van 2016 /2017 heb paar keer gemailt dat hij mijn geld terug moet storten , maar tot op heden €0,00 hij gebruikt de volgende namen : mark / marc / marcel / carsoft
de volgende plaatsen : breda / geldrop / utrecht
gebruikt de volgende emails : carsoft10@outlook.com / auto-navi@hotmail.com

zijn rekeningnummer : NL82 INGB 0792787013
t.a.v. M.W Scanu hiermee wil ik julllie even waarschuwen dat dit gewoon oplichting is !!!!!!!!!!!!


groet
 

Desperado

Forumguru
Aangifte doen bij de politie. En niet gaan roepen dat die er toch niks mee doen, want dat doen ze wel degelijk.
Niks ermee doen lost het niet op.
 

EdK

Forumguru
En geld terug boeken moet volgens mij ook kunnen !
Maw je hoeft niet af te wachten tot die oplichter eens over de bank komt
 

turboturbo

Forumguru
De bank kan slechts in opdracht van de klant (die opdracht gaf tot overboeking) een verzoek indienen bij de ontvanger om het bedrag terug te boeken naar diegene die het overgeboekt had.

Bij een malafide persoon gaat dat niks opleveren uiteraard.
 

64rhfx

Senior Member
Hallo.

Van twee oplichtingen waar ik aangifte over heb gedaan kreeg ik van de politie een mailtje dat ze het niet behandelen ivm drukte. Dat zet je toch aan het denken.
Het enige wat werkt bij aangifte is dat de rekening genoteerd staat op de politie oplichtingen site. En altijd googlen, dan kom je vaak veel verder.
 

brepus13

Forumguru
Hallo.

Van twee oplichtingen waar ik aangifte over heb gedaan kreeg ik van de politie een mailtje dat ze het niet behandelen ivm drukte. Dat zet je toch aan het denken.
Het enige wat werkt bij aangifte is dat de rekening genoteerd staat op de politie oplichtingen site. En altijd googlen, dan kom je vaak veel verder.

ze behandelen jouw casus misschien niet direct maar als er elke keer aangifte gedaan wordt en dezelfde namen en rekeningnummers blijven oppoppen dan helpt jouw aangifte dus wel degelijk. Met niets doen bereik je in ieder geval niets.
 

64rhfx

Senior Member
Meerdere aangiften, zelfs een cluster. Lees hieronder maar.

In 2015 heeft u aangifte gedaan van fraude/oplichting. Uw aangifte is geregistreerd bij het Landelijk Meldpunt Internetoplichting (LMIO).


Uw aangifte bleek onderdeel van een cluster aangiften (genaamd LMIO 702) waarbij de mogelijke verdachten uit Noord Nederland bleken te komen. Uw aangifte is daarom naar de politie Noord Nederland gestuurd.

>hoop blablabla even gewist<

Uit deze afweging is destijds gebleken dat het cluster LMIO 702 niet in behandeling wordt genomen in verband met andere, hoger geprioriteerde zaken en onvoldoende (opsporings-) capaciteit bij de politie.

Ik betreur deze beslissing, maar we zijn hiertoe genoodzaakt. Wat ik nog meer betreur is dat u daar als aangever niet eerder van in kennis bent gesteld. Hiervoor biedt ik mijn oprechte excuses aan.
 
Bovenaan Onderaan