Opklapbare zitting achterbank

fhjmulders

Nieuw lid
Ik heb gezocht op dit forum, ik heb gezocht in de gebruikershandleiding maar kom er niet uit. In mijn eerste Skoda: een S2 combi had ik een prachtige laadruimte. Keurig voorzien van een railsysteem met vastzetmiddelen. Daarnaast was de zitting van de achterbank opklapbaar om met een neergeklapte achterbank rugleuning een mooie vlakke laadvloer te creëren.
Nu met de nieuwe S3 combi lijkt Skoda in al zijn wijsheid besloten te hebben dat bagage in zo'n enorme laadruimte niet vastgezet hoeft te worden en hebben het railsysteem daarom maar weggelaten.

Wat ik echter ook niet meer terug kan vinden is de manier om de achterbankzitting op te klappen. . Is dit er ook uit bezuinigd of is er een veranderde manier om dit te doen?

Tuulster

Forumguru
Nee, dat wordt helaas teleurstelling nummer 2 @fhjmulders. De enige mogelijkheid is de leuning plat leggen de zitting blijft op zijn plaats dus laadvloer is niet meer volledig vlak. Ik ben het volledig met je eens dat dit een stuk minder handig is.

Opvallend in dezen is dat in tests van de Sup II de achterbank constructie vaak als achterhaald, goedkoop en ouderwets werd beschreven.......

fhjmulders

Nieuw lid
Mmmm. Dat is dan blijkbaar het risico van het bestellen van een auto vanuit een folder omdat het showroommodel nog niet binnen is.
Maar inderdaad wel een teleurstelling. Inderdaad oogde de constructie van de S2 achterbank niet supersolide, maar hij voldeed. Er zijn ook constructies die wél degelijk zijn en waarbij de zitting toch opgeklapt kan worden.

Over 41,5 maand toch maar beter kijken ben ik bang.

Overigens is de 'teleurstelling' over het ontbreken van het railsysteem groter dan die over de achterbankzitting hoor.

Tuulster

Forumguru
Ik had de rail ook in mijn Sup II, echt een mooi en handig systeem.

Ik moet wel zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de plastic hoekjes met klitteband om handel in de koffer mee te verankeren. Ik had niet verwacht dat ze tegen zo veel gewicht bestand zouden zijn. :thumbsup:

fhjmulders

Nieuw lid
Plastic hoekjes met klitteband??????
Hoort dat tot de uitrusting? Dat zat er bij mij niet bij: S3 ambition businessline

Tuulster

Forumguru
Zitten op mijn Style Business standaard. Ik weet niet of ze op een Ambition ook standaard zijn. Ze zitten in het "deurtje" aan de linkerkant in de kofferbak.

Anders te bestellen bij de dealer voor 14,95 voor twee stuks (6V0061104)
Altijd doen!!!

fhjmulders

Nieuw lid
De deurtjes waren beiden leeg.... Maar nu je 't zegt. Mijn Skoda heeft enkele weken in de showroom gestaan omdat hij wel al geleverd was, maar de leasemaatschappij hem nog niet afgeleverd wilde hebben. Heb toen ik eens ging kijken wel iets blauws kunststof in de laadruimte zien liggen.

Tuulster

Forumguru
Klemmen 2 stuks) zijn zwart en zitten plat (recht) in het linker deurtje geklemd, onder elkaar. Even goed kijken valt niet erg op.
je kunt ze er uit halen en in verschillende hoeken op het stof van de kofferbak vast zetten met de klitteband rand.

Mochten ze er toch niet in zitten zijn ze dus te koop onder bestelnummer hier boven voor 14,95 voor een setje.......

Stian

Actief lid
Inderdaad top. De ambition businessline combi heeft ze. Echter links en rechts onder de vakjes.

dvon

Actief lid
Deze hoekjes zitten bij mijn combi gewoon zichtbaar in de achterbak zelf. Links en rechts netjes vastgeklikt onder de deurtjes, en niet er achter.

Bewerkt: zie net dat tijdens het typen @Stian al hetzelfde schrijft.

Bovenaan Onderaan