Ophanging

ginovr

Nieuw lid
Ik heb recent een Octavia 4 aangekocht., 1.5 tsi dsg. Leuke auto, enkel de vering is zo soepel. Ik kom van de Audi A3 ambition, die de sportophanging had. Vandaar dat ik in deze Octabia met standaardvering soms het gevoel heb in een schommelboot te zitten. Zou het aan te raden zijn de sportvering van de sportline serie te plaatsen, zou dit een groot verschil zijn? En wat zou dit kosten ongeveer?

Je kan de veren van een sportline plaatsen maar word er niet stijver op alleen 15mm lager.

Wil je een goede verbetering kan ik EIbach veren monteren voor je dan word het een heel stuk beter.

Meer info stuur me een whatsapp via www.lowering.nl of www.vcds-coding.nl
Leuke site

Ik zie in je portfolio een rs4 hybride (wit). Ik heb exact dezelfde. Is het verlagen oké voor het accupakket achterin? Begreep dat die daarom “verhoogd” is.

Enig idee wat het verder met de rijcomfort doet?

Ik vind het esthetisch prachtig. Echter benieuwd naar wat je ervan merkt met drempels, schokken e.d. kan je daar iets over zeggen?

canth

Actief lid
Ik heb zowel veren als dempers vervangen (Octavia PHEV). De auto komt daardoor zeker een aardig stuk lager te liggen, maar ik heb er in het afgelopen jaar nog geen problemen mee gehad. Hoewel de wegligging met de nieuwe veren een stuk verbeterde vond ik de nieuwe dempers (Bilstein B6) nog meer verschil maken. Mijn aanbeveling zou zijn om beide tegelijk te vervangen. Dat kan @Antera prima regelen!
Voor wat drempels en schokken betreft, de auto voelde voor de upgrade als een veel te zware deinboot. Na de upgrade rijdt het gewoon weer als een normale auto. Ik vind het onbegrijpelijk dat Skoda alleen voor een verhoging van de veerweg lijkt te hebben gekozen bij de PHEV.

Laatst bewerkt:
Wellicht dat de comfortabele afstelling voor de VRS een vreemde keus is, echter bij mijn reguliere PHEV ben ik echt blij met de comfortabele afstelling. Heeft de VRS ook adaptieve dempers? Die van mijn heeft DCC en daarmee kan ik de dempers ook stugger zetten, wat weer handig is als de caravan achter de auto zit.

canth

Actief lid
DCC voegt volgens mij echt wel wat toe ja. Mijn standaard PHEV heeft geen DCC en ik voelde echt dat ik met een hele zware auto onderweg was. Bij andere wat zwaardere auto's voel je dat veel minder. Daarnaast moest ik elke drempel stapvoets oprijden om er normaal overheen te kunnen. Nu is dat niet het einde van de wereld, ik rijd altijd al vrij rustig, maar na de upgrade vond ik het toch wel fijn dat gas loslaten genoeg was om een drempel over te komen.

Ik heb zowel veren als dempers vervangen (Octavia PHEV). De auto komt daardoor zeker een aardig stuk lager te liggen, maar ik heb er in het afgelopen jaar nog geen problemen mee gehad. Hoewel de wegligging met de nieuwe veren een stuk verbeterde vond ik de nieuwe dempers (Bilstein B6) nog meer verschil maken. Mijn aanbeveling zou zijn om beide tegelijk te vervangen. Dat kan @Antera prima regelen!
Voor wat drempels en schokken betreft, de auto voelde voor de upgrade als een veel te zware deinboot. Na de upgrade rijdt het gewoon weer als een normale auto. Ik vind het onbegrijpelijk dat Skoda alleen voor een verhoging van de veerweg lijkt te hebben gekozen bij de PHEV.
moet je nadien ook je matrix koplampen opnieuw laten afstellen? Ik lees dit de Britse fora van wel namelijk.

canth

Actief lid
De auto komt inderdaad zo'n 4,5 cm lager te staan, 3 cm van Eibach en 1,5 cm van het slecht wegdek onderstel. Dat is zowel voor als achter (waardoor de hoek van de koplampen niet veel veranderd). Bij mij zijn de koplampen niet opnieuw afgesteld. Ik lees inderdaad ook dat de aanbeveling is om dat wel te doen. Voor mijzelf: de verlichting verblindt niemand en ik zie genoeg. Dat lijken mij de meest belangrijke zaken. @Antera verlaagd al jaren auto's, die kan er vast meer over vertellen.

Bovenaan Onderaan