Openen luidsprekerrooster deur bestuurder-Superb II

Gege

Lid
Probleem met Superb II:
Ik zit men een vervelend "gerammel" in de binnenzijde van de bestuurdersdeur.
Ik vermoed dat het uit de ruimte van de luidspreker komt, een losse fiche, kabeltje of iets dergelijks.

Weet iemand of die luidsprekerrooster (bovenste) te openen is hen hoe ?
Of dient het hele deurpaneel hiervoor te opengemaakt en zo ja, hoe doe je dit dan weer zonder brokken te maken ?
Heb wel optioneel "Music System", weet niet of dit qua luidsprekerroosters verschillend is tov de standaarduitvoering ?

Weet iemand raad ?

Alvast bedankt bij voorbaat !

Gege.
 
Het zou natuurlijk het bekende probleem met de BASS in de boxen kunnen zijn.
Nu meende ik dat er een oplossing vanuit PON is voor de boxen die een overgemoduleerd geluid maken ?
Ik heb het ergens op dit forum gelezen dat er een oplossing is voor dit geluidsprobleem.
Iemand iedee wat die oplossing vanuit PON / de dealer is ?
 

wimZ

Lid
Wat de oplossing precies is weet ik niet, wel dat mijn auto volgende week een dag naar de dealer gaat waar het probleem wordt verholpen.
Ik heb wat tekeningen gezien met ringen, vullingen en weet niet wat allemaal nog meer.
Oplossing is er dus, ik meldt me als het verholpen is.
Dealer gaf aan dat het heel veel werk is en dat ze er waarschijnlijk wel een dag mee bezig zouden zijn.

Inmiddels ook:
alle matten onder garantie vervangen
chroom van de ondergrill wordt volgende week vervangen (blaasjes)
Sleutel vervangen
 

Roel

Lid
Blaasjes op het chroom? Niet echt beste kwaliteit dus.
Wat is er met de sleutel aan de hand?

Gr,

Roel.
 

wimZ

Lid
geen beste kwaliteit inderdaad, maar wat ik belangrijker vindt is dat een foutje hersteld wordt, en dit gebeurt prima.
waarschijnlijk bij het aanbrengen van het chroom een vet/vuil plekje.

De sleutel werkte opeens niet meer, deuren werden niet meer ontgrendeld, kon nog wel starten.
Gelukkig stond ik thuis voor de deur en niet ergens in de middle off nowhere.
 

Gege

Lid
Het gerammel heeft niets met (bass)klanken van de luidspreker zelf te maken. Er zit gewoon ergens iets los in het deurpaneel. Ook als muziek afstaat doet het gerammel zich voor bij het rijden over een hobbelige weg.
 

Monteurtje

Forumguru
Voor die rammel kun je beter naar dealer gaan. Als het deurpaneel los moet kun je beter niet zelf gaan prutsen, helemaal nu die nog in garantie zit.

Even voor wimZ. Je kunt de auto altijd van en op slot doen met de sleutel als de afstandsbediening niet werkt hoor, als je dat niet wist. Bij de linkerdeur klink zit een kapje met een uitsparing aan de onderkant. Die kun je eraf wippen met je sleutel en dan zit daar een slot achter.
 
Bovenaan Onderaan