Opbergvak onder de voorstoelen

Hirvi_69

Donateur
Na een paar maanden rijden missen we toch wat Roomster gemak en dat zijn onder andere de opbergvakken onder de voorstoelen.
Bij Kopacek besteld en incl montageschroefjes en clips zijn ze geleverd. Na het passen gisteren merkte ik dat de schroeven voor de geplande gaten wat te dik zijn, dit is eenvoudig op te lossen.
Echter weet iemand hoe je het paraplubakje onder de bijrijdersstoel verwijdert? Lijkt geklikt maar krijg het niet zo los.
Er moet 5 mm... af eventueel ook met een smelt en smeul manier te snijden....

Ben benieuwd of er tips zijn.
 

Bijlagen

  • Opbergvak1.JPG
    Opbergvak1.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 32
  • Opbergvak2.JPG
    Opbergvak2.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 31

EdK

Forumguru
Heb een twee keer de opbergvakken ook bij Kopacek besteld en daar het orgineel Skoda is moet het zonder smelten / zagen etc passen.
De beugel van paraplubakje dat ik bij de Fabia ook had zat zover ik kan herinneren toen met 1 of 2 schroeven vast.
En was derhalve ook makkelijk te demonteren !
Maar het werkt het makkelijks om de stoelen even los te schroeven van de bodem plaat en de rugleuning naar voren te zetten en dan de stoel naar de achterbank te tuimelen zodat je genoeg ruimte krijgt om alles te kunnen zien en te monteren !

En de schroeven die met de kipjes worden bijgeleverd moeten gewoon zonder maar iets aan te passen , passen !!
Dus ga daar zeker niet in boren of slijpen of weet ik wat.
Maw het is met wat passen en meten gewoon te monteren zonder slijp / smelt of breekwerk !!
Oja zorg wel dat je de accu loskopelt als je eventueele stekkers gaat losnemen onder de stoel als er labels op je stoel zitten dat er airbags inzitten...
Anders word het een duur opbergvak als er één openklapt !!
 

Hirvi_69

Donateur
@EdK de bakjes al geprobeerd en die kan ik met mijn kleine dopsleuteltool zo monteren, hoef ik niets voor te kantelen.
Kwestie van de goede bitjes en even de kop van de steeksleutel kantelen.:giggle:
De schroeven heb ik los geprobeerd maar willen niet door de gaten die op die plek zitten. Ik ga zeker niet boren.
Dt TIP van de accu los neem ik mee voor het geval het toch ingewikkelder wordt maar gisteren kon ik overal bij dus lekker zo laten :cool:

De enige schroeven die ik zie zijn twee grote ster bouten waar de metalen beugels van dat paraplubakje mee vast zitten onder de geleiderails van de bijrijderstoel. Deze wil ik niet verwijderen. Die twee schroeven waar je het over hebt zitten die in de zijkanten van het bakje ? Heb het rubber gechecked maar er lijkt niet iets te zitten vandaar.
 

EdK

Forumguru
Het is al weer enkele jaren terug dat ik in Fab 3 voor laatst die vakken heb geplaatst , maar kan best zijn dat die beugel inderdaad zit geklemd en dan is het toch kwestie om de bouten even te lossen van de geleide rail.
Is echt geen hogere wiskunde hoor ! Als je bouten loshaalt valt er geen moer van zijn plek dus je hebt ze ook weer zo vast !
Maar misschien kun je met https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php wat meer te weten komen
Klikken op carprog2 links boven
 

ronald_j

Actief lid
Ik mis ook die opbergvakken. Waar bestel je die en wat zijn de bestelnummers? Uit de handleiding van de fabia 3 begrijp ik dat die ruimte nu bedoeld is voor een brandblusser. Moeten we dan eerst nog iets weghalen voordat er een opbergvak in past? En heb je daar nog versies van? Maakt het bijvoorbeeld uit dat er stoelverwarming in zit, of lopen die kabels daar niet langs?

Alvast bedankt!
 
Bovenaan Onderaan