Op zoek naar een rijtest van de Superb 1.8TSI 4x4

___JC___

Forumguru
Ik heb het internet af zitten zoeken naar een rijtest van een Superb 1.8TSI met 4x4 aandrijving. Er zijn genoeg testen te vinden met de 1.8TSI, maar in combinatie met 4x4 zijn ze nergens te vinden. Is er iemand die ergens zo een test heeft gezien? Alvast bedankt.
 

___JC___

Forumguru
Dank je. Beetje lastig lezen zo een vertaalde tekst, maar ik begrijp wat ze bedoelen.

De test model ook aangeboden all-wheel drive koppeling gemedieerde HALDEX laatste generatie. De weersomstandigheden tijdens de test helaas niet mogelijk om all-wheel drive test op een maximum. Echter, het systeem reageert snel en echt moeilijk, weet je dat all-wheel drive permanent is. Car is beduidend minder onderstuur, hetgeen blijkt niet alleen op oppervlakken met een verminderde adhesie, maar ook de klassieke droog oppervlak. De voordelen van all-wheel drive onder moeilijke klimatologische omstandigheden, met name in de winter, niet te noemen.
 

michelover

Forumguru
Als het systeem een verbeterde versie is van de 4-wiel drive welke ik in mijn Leon Cupra4 had , dan denk ik dat het zeer goed gaat bevallen.
Merkte eigenlijk nooit iets van het systeem , tot ik naar de wintersport ging met de verkeerde banden!! Zelfs auto's met winterbanden kwamen niet de berg op , maar ik reed rustig met 40 de berg op met zomerbanden. Daarna mijn banden gewisseld voor winterbanden en dan merk je echt dat er 4-wiel drive in je auto zit. Grip zoveel als je wil.
 

cvegreen

Forumguru
Ik denk dat je hier in de lage landen echt geen nood aan 4x4 hebt . Inderdaad als je naar de sneeuw gaat , kan dit je het leven echt gaan verbeteren , het ligt eraan voor wat je wagen allemaal moet dienen . Wij die nooit naar de sneeuw gaan hebben daar echt geen behoefte aan . Daarbij komt ook nog eens het globaal meer verbruik , de meerprijs in aankoop . Je moet de pro's en de contra's toch wel echt naast elkaar gaan leggen denk ik . Ik zou het voor mij een nutteloze optie vinden . Maar inderdaad wie iedere winter opnieuw naar de sneeuw trekt met zijn auto kan die optie toch wel echt gaan overwegen .
 

___JC___

Forumguru
Ik denk dat je hier in de lage landen echt geen nood aan 4x4 hebt . Inderdaad als je naar de sneeuw gaat , kan dit je het leven echt gaan verbeteren , het ligt eraan voor wat je wagen allemaal moet dienen . Wij die nooit naar de sneeuw gaan hebben daar echt geen behoefte aan . Daarbij komt ook nog eens het globaal meer verbruik , de meerprijs in aankoop . Je moet de pro's en de contra's toch wel echt naast elkaar gaan leggen denk ik . Ik zou het voor mij een nutteloze optie vinden . Maar inderdaad wie iedere winter opnieuw naar de sneeuw trekt met zijn auto kan die optie toch wel echt gaan overwegen .

Dat is voor iedereen anders uiteraard. Het regent hier toch wel vrij vaak. Ik merk nu met mijn FWD diesel dat ik vaak grip verlies. Vooral als ik gas geef in de bochten of even vlot optrek voor het stoplicht. Je zou zeggen dan moet je minder gas geven en dat klopt ook. Maar als ik dan kan kiezen dan kies ik altijd voor 4x4. Komt het rijgedrag en de veiligheid heel erg ten goed. Daar komt bij dat ik nogwel eens in de winter naar Zweden ga en dan komt de 4x4 echt van pas!
 

Constant

Erelid
Als het systeem een verbeterde versie is van de 4-wiel drive welke ik in mijn Leon Cupra4 had , dan denk ik dat het zeer goed gaat bevallen.
Merkte eigenlijk nooit iets van het systeem , tot ik naar de wintersport ging met de verkeerde banden!! Zelfs auto's met winterbanden kwamen niet de berg op , maar ik reed rustig met 40 de berg op met zomerbanden. Daarna mijn banden gewisseld voor winterbanden en dan merk je echt dat er 4-wiel drive in je auto zit. Grip zoveel als je wil.
Das opmerkelijk, bij de meeste sneeuwhellingen kun je beter een 2-wheel drive hebben met winterbanden dan een 4-wheel met zomerbanden.

Winterbanden hebben 3 keer zoveel grip in de sneeuw als zomerbanden, dus bij de combinatie 4-wheel-zomerband heb je dan nog steeds 30-40% minder grip dan de 2-wheel-winterband.
 
Bovenaan Onderaan