Duijzer
Donateur
Nee, de Octavia gaat niet weg, we zoeken een auto erbij. Voor vrouw en zoon (die ook net een rijbewijs heeft). We zoeken een B-segmenter met ruimte, dan kom je al snel op een Fabia uit, liefst een Combi. Op internet gezocht, de goedkoopste gevonden. 1.4 Mpi, 200dkm gereden. Volgens de verkoper een prima auto, maar optisch wel wat aan te zien. Stond in de buurt, dus even gaan kijken. Kan nooit veel zijn, en dat bleek ook. Inderdaad optisch veel aan te zien (met staalborstel gewassen...) maar in die prijsklasse moet je niet teveel eisen hebben. Technisch bleek de prima auto echter toch ook niet zo prima. Ik bel zelden voordat ik kom, dan zie ik de auto zoals hij er staat en niet netjes warm gedraaid en gewassen.
Twee kurkdroge bandjes eronder, maar dat mag de pret niet drukken. Starten deed ie niet, maar er zat wel een redelijk recente Varta accu in. Toen ik de oliedop eraf haalde zag ik al sludge zitten. En na de koelwatertank bekeken te hebben (olie in het water) wist ik genoeg: koppakking lek. En al even, en flink want het tankje was ver boven niveau gevuld. Hij mocht voor 300,- mee, maar ik heb hem toch maar laten staan.
Dus: het budget wat opgehoogd en op zoek naar een andere. We zoeken een Fabia 2, benzine, liefst combi. Kilometerstand max 150.000, budget ongeveer 3-3500,-. Als je dat zo intikt is er best wel wat aanbod, dus we gaan ons eens verdiepen. Mocht iemand er net één ingeruild hebben dan houden we ons aanbevolen.
Twee kurkdroge bandjes eronder, maar dat mag de pret niet drukken. Starten deed ie niet, maar er zat wel een redelijk recente Varta accu in. Toen ik de oliedop eraf haalde zag ik al sludge zitten. En na de koelwatertank bekeken te hebben (olie in het water) wist ik genoeg: koppakking lek. En al even, en flink want het tankje was ver boven niveau gevuld. Hij mocht voor 300,- mee, maar ik heb hem toch maar laten staan.
Dus: het budget wat opgehoogd en op zoek naar een andere. We zoeken een Fabia 2, benzine, liefst combi. Kilometerstand max 150.000, budget ongeveer 3-3500,-. Als je dat zo intikt is er best wel wat aanbod, dus we gaan ons eens verdiepen. Mocht iemand er net één ingeruild hebben dan houden we ons aanbevolen.