Ook met pijn in het hart neem ik afscheid en de reden ... ook een droomhuis :-)

Falcon

Donateur
Net als Hetzer ben ik ook voor het geld gegaan.. maar ik heb dan ook de keuze gemaakt om Skoda te moeten verlaten. Serieus dit was geen lichte beslissing, maar soms moet je wel.
Ook ik en mijn gezin hebben het geluk gehad om ons huis te kunnen verkopen en onze droomwoning te kunnen kopen. :yeah:
We zijn dan nu ondertussen ook al verhuist (zaterdag) en genieten ten top!

Ondertussen rij ik sinds vorige week donderdagmiddag (strakke planning!) in een zwarte Renault Megane Estate Bose Edition met pano/schuifdak en ik moet zeggen bevalt heel erg goed! En zeker met de 280 euro netto in de maand verschil op mijn ex-octavia die ik eind maart al had ingeleverd bij de leasemaatschappij.

Ik blijf lekker op het forum plakken en hou Skoda voor de komende jaren goed in de gaten, want de nieuwe Rapid en waarschijnlijk de nieuw Octavia zal zeker op mijn shortlist over 4 jaar komen te staan.

Forum ze! :bye:

Falcon

Donateur
Yep, de 110pk DCI/280nm die in de 14% bijtelling valt. Enorm turbogat t/m 1500 toeren, maar daarna trekt hij als een gek :)

en zo kom ik juist bij Skoda terecht om een paar honderd euro in de maand goedkoper te gaan rijden :-)
we moeten in deze tijden de broekriem wat strakker aantrekken

ertromp

Forumguru
Ik ben benieuwd naar je rij ervaring als je er wat meer km's mee gedraaid hebt.
De Megane vind ik er best goed uit zien en tja kosten blijft altijd belangrijk al heb ik zo'n idee dat huizen sneller afschrijven als een auto momenteel.

O2fan

Nieuw lid
Hi Falcon,

Mooie auto, ik vind vooral de kont erg mooi hoewel ik geen billenman ben.
Je hebt al een heel groot pluspunt genoemd, de prijs, en dat'ie trekt als een gek.

Misschien leuk om autojournalistje te spelen en (volgens mij ben je objectief) de beide auto's met elkaar te vergelijken? Natuurlijk was jouw O2 4 jaar minder jong dan je huidige wagen, misschien de recentere O2 in gedachten houdend dit vergelijk schrijven.

Ik wens je veel plezier met je auto, Bye!

The bone collector

Senior Member
280 euro per maand verschil, dat is echt enorm veel. Daarvoor zou ik ook niet lang twijfelen. Lijkt me ook een enorm verschil met leaserijden in België, maar dat komt misschien omdat autorijden in België sowieso goedkoper is.

In ieder geval veel plezier met de Megane.

Kensel

Forumguru
Lijkt me inderdaad een lastige maar nodige beslissing..
Maar 280 euro per maand scheelt nogal ja. En de Renault Megane ziet er op zich nog prima uit (voor een Renault).

Turbogat is wel mee te leven toch?! ;) Veel veilige en fijne km's en wie weet ben je over 4 jaar weer terug bij Skoda!

Rallye

Forumguru
Jammer om, in ieder geval tijdelijk, een Skodarijder te verliezen. Ik meen dat je mooie schermpjes in je hoodsteunen had? Heb je de schermpjes over kunnen zetten?

Sparkie

Forumguru
Het zijn deze toch?

DSCF0810.JPG

Anders wil ik ze eventueel wel overnemen als dat mogelijk is..

Falcon

Donateur
Bedankt voor de reacties mensen. Ja ik heb nog even de O2 Combi Ambition overwogen, maar dat scheelde uiteindelijk "maar" 120 euro netto en dan had ik geen optie erbij aangeklikt.

DVD schermpjes had ik in mijn leasebedrag meegenomen, dus die moest ik helaas laten zitten. Ondertussen in het bezit van een iPad en dat vind de oudste prima. De jongste daarin tegen :)... maar goed die slaapt bijna altijd in de auto + wisten jullie dat er koeien in de weilanden zijn en schapen? Met andere woorden die vermaakt zich wel. Zeker met dat pano-dakje, want nu kan hij de wolken ook zien :)

Nee, de Megane is zeker een goede deal.. valt met gemak binnen mob.budget en krijg zelfs geld terug (30 euro netto). En zo ontzettend luxe. Kan trouwens jammer genoeg al melden dat iemand mijn Megane niet leuk vond.. er zitten 2 kleine deukjes (t/m de onderste laklaag) in de motorkap :( .. echt balen! Maar goed even langs schadebedrijf en het is zo weer gefixed. Lange leve leasen!

Bij aflevering waren de verkeerde velgen gemonteerd, maar deze ochtend worden de goede er onder gezet. De echte 2012 Bose velgen.

Op dit moment zie ik geen tijd om een geheel verhaal te tikken, maar voor vragen ben ik gewoon beschikbaar in dit topic.

sitechris

Donateur
Mijn zwager heeft ook een Megane 1.5 dci estate, dan de GT line.

Positief:
- Auto ziet er leuk uit.
- Fijn onderstel. Stevig, maar voldoende comfortabel. Fijne reisauto
- Prijs/kwaliteit echt top! Uitrusting zeer luxe en compleet voor relatief lage prijs.
- Auto is zeer stil.
- 14% bijtelling!

Minpunten
- Ik vind de 1.5 dci wel beetje tegenvallen qua prestaties. De 1.6 TDI van VAG trekt lekkerder voor mijn gevoel.
- Stoelen zijn voor mensen boven de 1.85m net wat minder. Te korte zittingen.

Al met al: prima auto dus, zeker gezien de geringe kosten die je maandelijks kwijt bent (bij leasen)

Falcon

Donateur
@octavia-gek: Heeft te maken met dat ik een flink stuk eigen bijdrage neerlegde over mijn leasebudget en natuurlijk van 25% naar 14% bijtelling. Daarnaast krijg ik dus nog iets terug van mijn mob.budget

@site-chris: De zitting van mijn sportstoelen in de O2 waren flink korter dan in de GT-line. Helaas waren deze stoelen wel te krap en ben ik gegaan voor de Bose uitvoering. Vond ik wel prima, want de front en interieur van de Bose vindt ik persoonlijk ook mooier.

Constantering over de 2 diesels ben ik met je eens, maar dat heeft ook grotendeels te maken met de eco-tuning van de 1.5 dci en dus ook het verschil in bijtelling.

octavia-gek

Actief lid
ik rij 25% als ik naar 14% ga met dezelfde catalogus 34.000 euro is mijn voordeel niet meer dan 162,00 netto per maand
belasting tarief 52%, mijn auto is eigendom van mijn werkgever, niks met leasemaatschappij te maken.

JvK

Lid
@site-chris: De zitting van mijn sportstoelen in de O2 waren flink korter dan in de GT-line.
Dat kan niet zo zijn. De Megane GT stoelen zien er mooi uit, maar daar is alles mee gezegd. De zitting is wel heel erg kort!
Daarop is de Megane voor mij afgevallen.

Bovenaan Onderaan