Ook eigenaardig

bing69

Actief lid
In de F2 sport automaat valt me nu het volgende op omdat ik uiteraard bij stilstaan de rem meer in gedrukt hou dan vroeger met een schakelbak.

Sta dus stil en hou de rem ingedrukt en oefen wat meer druk uit. Rem pedaal zakt steeds verder in tot (het lijkt althans zo) op de bodem. Kan iemand met een automaat dat een keer uit proberen??? En iemand met een schakelbak??
Wellicht komt dit door de dual rate ????

Misschien dat iemand een verklaring heeft??
 

Fabia II Sport

Actief lid
Raar ... zal ook eens proberen.
Het is mij nog niet opgevallen in mijn automaat.

Of zal het zijn dat je hem door de hoofdrem cylinderdruk ?
 

bing69

Actief lid
Raar ... zal ook eens proberen.
Het is mij nog niet opgevallen in mijn automaat.

Of zal het zijn dat je hem door de hoofdrem cylinderdruk ?

Zou mooi als je het ff controleert. Rondom schijfremmen dus in principe moet dat niet kunnen en veel kracht is er nu ook weer niet voor nodig....
 

Fabia II Sport

Actief lid
Paar keer geprobeerd in de file .....
Valt me op bij het eerste keer remmen dat er veel tegendruk is.

Laat ik de rem iets los dan kan ik hem verder indrukken en zakt langzaam weg, maar ik kreeg hem niet tot de bodem.

Wat mij ook opvalt is als je hem in de neutraal zet en de rem loslaat dat je een palletje hoort klikken (pok wordt vergerendeld), druk je de rem weer in dan wordt hij weer ontgrendeld.

Ook bij 20 km/h hoor ik een klik ergens in de auto, volgens mij worden dan de deuren gelocked.
 

bing69

Actief lid
Paar keer geprobeerd in de file .....
Valt me op bij het eerste keer remmen dat er veel tegendruk is.

Laat ik de rem iets los dan kan ik hem verder indrukken en zakt langzaam weg, maar ik kreeg hem niet tot de bodem.

Wat mij ook opvalt is als je hem in de neutraal zet en de rem loslaat dat je een palletje hoort klikken (pok wordt vergerendeld), druk je de rem weer in dan wordt hij weer ontgrendeld.

Ook bij 20 km/h hoor ik een klik ergens in de auto, volgens mij worden dan de deuren gelocked.

Dat heb ik nog niet gehoord, heb wel afgelopen vrijdag bij de dealer de software zodanig laten aanpassen dat bij 15 km/h de deuren vergrendelen. Maar dat is een echte klik die je heeel duidelijk hoort.
 
In de F2 sport automaat valt me nu het volgende op omdat ik uiteraard bij stilstaan de rem meer in gedrukt hou dan vroeger met een schakelbak.

Sta dus stil en hou de rem ingedrukt en oefen wat meer druk uit. Rem pedaal zakt steeds verder in tot (het lijkt althans zo) op de bodem. Kan iemand met een automaat dat een keer uit proberen??? En iemand met een schakelbak??
Wellicht komt dit door de dual rate ????

Misschien dat iemand een verklaring heeft??


Klinkt niet goed, lijkt me.
Althans niet tot de boedem.


Had dit met mijn vorige automaat niet.
 
Bovenaan Onderaan