Ook aan de S2C

mikehotel

Actief lid
Sinds enige tijd in het bezit van een Superb 2 Combi Elegance BNS 1.8TSI. Een tweedehandsje die privé is aangeschaft, dus qua kleur, uitvoering en kilometerstand heb je dan te nemen wat er aangeboden wordt, maar dat mag de pret niet drukken. Elegance BNS is zowiezo al geen straf en met de een aantal extra goodies is het een meer dan prima vervoermiddel.
In de (afwerkings)details zie je dat het binnen de VAG-groep lager is ingeschaald dan bijvoorbeeld een Audi (vorige auto), maar dat zogenaamde "premium" en "status" is ook maar betrekkelijk. Heb al wel een minpuntje ontdekt en dat is dat de achterwielophanging kraakt wanneer je over een drempel rijdt. Ook is het afrolgeluid nogal aanwezig, maar dat kan ook aan de Conti Sportcontacts liggen die gemonteerd zijn.
 
Heb hier ook de Conti eronder maar heb toch geen probleem met rolgeluiden. Natuurlijk ik kan geen vergelijk maken met mijn vorige wagen van 14j oud natuurlijk. Het rolgeluid komt het van de banden vooraan of de achterste?
 

mikehotel

Actief lid
@ snelle:
Zo op het gehoor afgaand komt het meer van de achterzijde. Echter, dat kan ook zo klinken omdat de auto een redelijke klankkast is en de geluiden aan de voorzijde van de auto beter gedempt zijn (motor hoor je nauwelijks). Banden zijn achter niet gecupt, dat heb ik al gechecked. Overigens is het nog steeds een "minor issue" aangezien de auto verder prima rijdt. Niet zo strak en agiel als de A4 Quattro die ik hiervoor had (nu helaas geen 4x4), maar wel minder hard en een stuk luxer (nu bv. ook electrisch bedienbare ruiten in de achterportieren).
 
In mijn wagen zit achteraan een dubbele laadbodem en daarop een rubberen mat. De dubbele bodem is toch 1.5 cm dik en denk dat hierdoor het geluid gedemd wordt. Het zoals je aangeeft een minor issue de wagen rijdt prima en ik heb dan "maar" een 1.4TSI.
 

eddiea

Forumguru
Ik heb een tijdje terug als vervangende auto een elegance mee gekregen. Ik vond dat deze veel meer geluiden gaf dan mijn ambition. Vond ook de radio veel minder klinken. Komt het door de lederen bekleding? Stof dempt namelijk meer als leder.
 
Bovenaan Onderaan