Onze Skoda.

ronald_j

Actief lid
Vraagje. Wat zit er allemaal in zo'n set? En hoeveel cm gaat hij dan naar beneden? En komt hij dan bij het inveren ook dieper naar beneden? Of wordt dat allemaal opgevangen door stuggere veren?

B.Stuurder

Forumguru
Zo hoort het eruit te zien en dat weten ze wel want zo staan de auto's in de folder. Als je hem dan geleverd krijgt dan heb je de neiging om een opstapje mee te nemen bij de aflevering.

Ridley

Forumguru
Vraagje. Wat zit er allemaal in zo'n set? En hoeveel cm gaat hij dan naar beneden? En komt hij dan bij het inveren ook dieper naar beneden? Of wordt dat allemaal opgevangen door stuggere veren?

Uiteindelijk zijn het vier veren die je originele gaan vervangen. De Eibach veren zijn progressief dwz dat ze comfortabel zijn, maar bij grotere oneffenheden in het wegdek of veranderende omstandigheden door het rijden (denk aan een bocht nemen, passagiers achterin) tegendruk gaan bieden. Deze set veert dus minder in als de originele veren. Ik rijd inmiddels al enkele jaren met deze set op verschillende auto's en wil niet meer anders.

Buiten de looks zijn het voor mij vooral de rijeigenschappen die gewoon fors verbeteren. Auto houdt beter spoor en ik kan mijn auto beter 'lezen'. Waar origineel nu echt op zwalken lijkt.

@Antera kan hier wellicht nog wat op aanvullen en je goed informeren.

ronald_j

Actief lid
Het resultaat is wel evident. Het ziet eruit of de veren bijna half zo hoog zijn als de originele. Hij lijkt echt aan de weg te plakken ipv er bovenop te staan.
En wat zijn dan die spacers?

B.Stuurder

Forumguru
Spacers brengen de wielen verder naar buiten zodat ze niet meer zo ver binnen de wielkasten vallen. De buitenkant van het wiel is daarmee net binnen de wielkast te brengen of zelfs daarbuiten. (Is niet legaal, wielen mogen niet uitsteken)
In feite zijn het schijven met gaten op maat voor de wielbouten van een bepaalde dikte.
Sommige After Market velgen maken het gebruik van Spacers nagenoeg overbodig omdat ze breder zijn dan de originele Skoda fabrieks velgen.

DannyG

Forumguru
Mooie wagen :thumbsup:. Vooral het wit/zwart contrast is mooi en de verlaging staat hem heel goed.

Veel succes gewenst met je bolide (en de toekomstige kleine ;) )

Dennis78

Forumguru
Ziet er goed uit. Welke set is dit en hoeveel is hij nu verlaagd? (gok Eibach pro kit en verlaging voor en achter 30 mm??)

Dennis78

Forumguru
:D aha, mooi dan kan ik moeder de vrouw gelijk laten zien hoe ik de mijne wil hebben. Vind hem te hoog op de pootjes staan en wist niet zeker of 30mm al voldoende zou zijn. (mede omdat hij achter hoger lijkt te staan dan voor.)
Hij staat na verlagin mooi op zijn pootjes. Moet toch met volle bepakking de drempels hier in de buurt nog fatsoenlijk kunnen pakken.

Qua rijcomfort was ik er al uit. Vind deze nu teveel nadeinen. Ja is comfortable, maar mag van mij wel iets stugger.

Dus @Antera kan binnenkort als moeders ook overtuigd is ;) een berichtje verwachten ...

ronald_j

Actief lid
Ik vind dat toch intrigerend dat die 30mm zoveel verschil maken. Hij ziet er factoren mooier uit, en ik begrijp dat het ook veel fijner rijd. Hoe komt dat toch? Zit het in de stuggere vering (minder zwabberen), in het feit dat het zwaartepunt lager ligt, of allebei een beetje?

Ridley

Forumguru
Kwaliteit van de veren! Dat is het enige. Originele zijn niet progressief. Hieronder de mijne zonder spacers:

fde83ded0f3a90634c136184fcdac29c.jpg

Bovenaan Onderaan