Onze Octavia 1U bj. 2002

Octavia1.6i

Forumguru
Hallo allen,

Hier onze Skoda Octavia 1U bouwjaar 2002, 1.6 benzine. Kilometerstand nu 91dkm, aangeschaft in juli. Is geen project auto, gewoon daily driver welke goed onderhouden wordt. Komt goed uit dat ik een poetsfreak ben dus deze wordt ook goed bijgehouden.

Uitgebreide foto's volgen.

Aanschaf:

25rlc7k.jpg

whbl7s.jpg

e8mhht.jpg

En zijn kleine broertje is er ook al:

e5h6s3.jpg

En eentje met de herspoten achterklep welke nu lekker kaal is:

v7t4q9.jpg

mw8kjt.jpg

Wat ik nog zoek is een nieuwe voorbumper in deze kleur, dus als iemand eentje weet te liggen omgeving Groningen of wanneer het verzonden kan worden, ik hoor het graag!

Groeten

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Mooi hoor :thumbsup:

staat ie op winterbanden? Of zijn er geen plannen tot lichtmetaal op de O1? :)

Cordoba

Forumguru
Ziet er netjes uit die O1, en na een echte detailbeurt zal ie ook wel meer gaan glanzen (ziet er op de aankoopfoto wat mat uit).

Voorbumper kun je ook zoeken via schadeauto's. Let wel op dat je op demontage auto's zoekt, en niet op schadeauto's (die zijn bedoeld om na reparatie weer de weg op te gaan).

Wat ik zo zie:
- twijfel geval of de bumper onbeschadigd is in Roosendaal
- nog één
- Nootdorp (ik twijfel of ie groen is, of zilverkleurig)

Verder zie ik op dit moment alleen óf andere kleuren, of voorbumpers die in de prak zitten.

Octavia32

Forumguru
Welkom en als je nog een keer een ander setje sloten nodig hebt voor de auto met afstandsbediening heb ik die nog liggen.

Octavia1.6i

Forumguru
Hoi @Cordoba
Dank voor het zoeken! Die eerste en derde zijn (inderdaad) groen, die tweede is blauw grijs.
Maar de afspraak bij de hersteller is gemaakt en alles wordt keurig hersteld. Ik onthoud deze sites wel even, altijd handig voor onderdelen.

turboturbo

Forumguru
Ach, excuus, vergiste me in het kW - PK verhaal. Hoe bevalt deze motor met 75kW / 102 pk? Vind je het vermogen afdoende? Ik heb van sommigen gelezen dat ie net te 'lauw' is voor een auto met dit gewicht... Ben benieuwd hoe jij dat ervaart.

Laatst bewerkt:

Octavia1.6i

Forumguru
Ik vind de auto vlot zat. Het is geen strepentrekker, maar gewoon een degelijke (gezins)auto. Ik vind de auto vlot genoeg op tussen acceleraties en hij stuurt ook lekker strak. Absoluut niet te zwaar voor het vermogen.

turboturbo

Forumguru
Dank voor je reactie, @Octavia1.6i :thumbsup:
Ben zelf af en toe eens aan het bekijken wat er qua aanbod aan Octavia's te krijgen is (ik overweeg de overstap naar een Octavia I tzt) en het valt me op dat het allemaal 1.6 motoren is wat de klok slaat. En dat in de meeste tests geadviseerd wordt om naar de 1.8T te kijken, vanwege het vermogen in deze klasse auto.
De 2.0 liter zou zo z'n technische nukken (olieboot) dus zodoende.

Maar altijd goed om te lezen dat er 1.6 bezitters zijn die niet ontevreden zijn over het vermogen!

Laatst bewerkt:

Octavia1.6i

Forumguru
Toen ik ging zoeken werd gezegd dat de 1.8T te onzuinig was en veel olie zou verbruiken, derhalve de keus voor 1,6 toen.

Bovenaan Onderaan