Onze nieuwe aankoop

ALI EXPRES : Kaartje MIB 2 32 GB MET GEIINSTALLEERDE UPDATE 2024 gans europa
PRIJS ongeveer 25 e. het werkt perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReEl

ReEl

Nieuw lid
Onze blower en airco zijn plotseling defect... ik vermoed/hoop dat de weerstand van de ventilator ter ziele is. Weet iemand waar deze op de rapid gemonteerd zit? Ik kan alleen filmpjes van een fabia een een rooster vinden.
 

ReEl

Nieuw lid
Na het verwijderen van het dashboardkastje ( 5 schroefjes t15) was de kachelweerstand zo gevonden. Linksbovenop de ventilator tegen de middenconsole aan. Op YouTube bood een filmpje van een fabia voldoende inspiratie om hem te vinden.

In de zekeringkast vond ik een serieus probleem. Zekering 39 ( 30A) was weggesmolten ipv doorgebrand. De blower draait na een test met een 10a zekering goed tot stand 3. Daarom
Nu getest met een zekering van 15 a. Dan doet alles het ook op stand 4.

Dit doet mij vermoeden dat een vorige eigenaar bij een verstopping o.i.d. een te zware zekering heeft geplaatst.

Weet iemand welke zekering bij de blower hoort?
 

Bijlagen

  • 20240601_091719.jpg
    20240601_091719.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9
  • 20240601_091731.jpg
    20240601_091731.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 9

ReEl

Nieuw lid
Voor zover ik kan vinden staat er alleen een overzichtje in + de waarschuwing om in geen geval een zwaardere zekering te plaatsen
 

Tees

Donateur
Oef, das niet zo mooi! Even gegoogled naar afbeeldingen van zekeringenkasten van de Rapid, en zie overal een 30A zekering erin zitten. Dus dat is wel de correcte zekering geweest. Vraag is of de zekering zelf dan wel goed was, of misschien niet helemaal lekker in de zitting zat waardoor daar een overgangsweerstand zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReEl

ReEl

Nieuw lid
Tnx! Een elektronische onderlegde vriend zocht het ook in een slecht contact. Inmiddels heb ik de isoconnextoren vernieuwd en heb ik de verbrande aansluiting 39 verplaatst naar het lege slot 40
 

Bijlagen

  • IMG-20240601-WA0005.jpeg
    IMG-20240601-WA0005.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 7
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan