Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

leon-cupra

Forumguru
Je had rollen beter gedaan wanneer de wagen bij de carrosserie stond. Enigste “gevaar” van uitrollen is dat de lak springt. Nu ja , dat was toch geen probleem (langs 1 kant dan toch), moest toch herspoten worden.

Mijn broer heeft dat bij zijn wagens nog laten doen. Nooit problemen mee gehad, maar je moet iemand hebben die dit perfect onder de knie heeft. Slechtste geval is herspuiten
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja het is dat, ik vertrouw niemand om het te doen, ik zie er genoeg passeren met gerolde kasten en zelden is het mooi gedaan, plus het is niet mijn auto ;) als ik het kan laten werken zonder rollen doe ik het.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Er is, in tegenstelling tot wat ze hier roepen, niks mis met Nankang. Overzees is het een gerespecteerd betaalbaar merk, zeker de laatste jaren hebben ze een ommezwaai gemaakt en als rijders band worden ze geroemd voor de prijs. Zelf ga ik met de VRS altijd voor Kumho's, die liggen er nu ook op en krijgen de PK's kwijt, de Mazda heeft minder PK's en kan prima met een degelijke band. Al geniet een goede regenband de voorkeur. Maar hoe dan ook, als ik velgen rond ET45 vind moet ik geen Nankang banden aankopen, dan red ik het ook met een set Uniroyal raintyres ( was ik heel tevreden van onder de Superb)
 

Fmoon

Forumguru
Helder, ja ik ben echt zo een A merk gijle koper vrees ik en zit altijd de testen van Tyre review door te lezen alvorens ik een band koop. Ik heb ooit eens in het verleden Toyo banden gehad, die bevielen overigens wel alleen waren ze heel snel op.
 

JeSko

Forumguru
Zojuist het factuur gehad van de herstellingswerken aan de Mazda, toch ook net geen 6700 euro herstellingskosten aan deze wagen. Maar goed, ben ze nog eens gaan opzoeken tweedehands en we zouden nu nog steeds het bedrag kunnen krijgen wat we 2 jaar geleden betaald hebben, zo standvastig is de huidige tweedehands markt voor benzine auto's, tussen 10.000 voor een ouder basic exemplaar met 170.000 km, tot wel 18.000 voor een jongere facelift met lage km stand. Hier was, in tegenstelling tot bij mijn Skoda, wel geen enkele twijfel of het al dan niet een eco totall loss was, het herstelbedrag ligt nochtans dichtbij dat van mijn auto, en mijn auto heeft zo'n 5000 euro meer marktwaarde... Valt eigenlijk geen touw aan vast te maken aan de verzekeringsexpertises.

Screenshot_20240423_124656_Word.jpg


 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat je eerder blij mag zijn dat overheden het verplicht gemaakt hebben dat je een verzekering moet nemen.
Stel dat het niet verplicht was en je maar eens voor dat je een ongeval hebt met iemand die het niet nodig vond om een verzekering te nemen, 6800€ moet betalen uit zijn eigen portefeuille en deze niet heeft.

Nu, dergelijke gevallen heb je nog wel maar meestal kan je dan wel eventueel terugvallen op een fonds. Daarmee een full risk verzekering is pas een goede verzekering voor je gemoedsrust.
 
Bovenaan Onderaan