JeSko
Forumguru
Vorige week maandag was het zover, een auto gevonden voor de vrouw, en het is een 1.2 Puretech 3 cylinder C4 Cactus van 2017, met iets meer dan 100 pk aan boord geworden, een kleine doch ruime en hoge auto met genoeg features op om m'n vrouw content te maken. Met 105.000 op de teller verwachten we er nog jaren plezier van. Aangezien mijn vrouw nu bijna dagelijks een wat verdere verplaatsing moet maken kar ik vaak in ons dorp rond in de C4, de echt lange en niet werk gerelateerde afstanden rijd ik nog altijd gewoon in de Superb, voor het overige is zij vaker weg met de Sup. De Citroën verschilt uiteraard enorm met de Superb, in alles eigenlijk.
Negatieve punten van de C4
- goedkope afwerking, bijna alles is van hard plastic.
- veel rijgeluiden die het interieur binnendringen.
- veel moet via het touchscreen.
- afwachten hoe de 3 cylinder zich houd, de 1.2 Puretech staat wel bekend om problemen, maar dat is in deze nieuwere generatie schijnbaar fel verbeterd, niet echt een nadeel dus, wel een puntje om in de gaten te houden.
- nogal speciaal design, je bent voor of tegen
- Losse versnellingen
Positieve punten van de C4
- De goedkope afwerking is bestendig tegen kinderen, deze kleine auto is wat meer hufter en kind proof.
- het lage gewicht van net geen ton in combinatie met de 100 en nog wat paarden maken een enorm vlotte auto, ideaal voor stadsverkeer.
- Mooi duidelijk touchscreen en dito LCD "klokkenhuis"
- erg goedkoop in taksen
- zuinig, zeker in stadsverkeer
- veel bergruimte in het interieur, degelijke kofferruimte
- makkelijke koppeling
- stoelen vallen qua comfort goed mee, ondanks het hoge sofa gehalte
- genoeg ruimte op de achterbank, zelfs met stoelen met isofix gemonteerd
Meer pluspunten dan minpunten, auto'tje bevalt goed tot zover.
Heb er meteen al wat ledjes in gesmeten, nummerplaat, kofferbakverlichting en hemelverlichting, en de auto grondig gepoetst. Er zijn nog leds onderweg van Ali om de verlichting vooraan ook volledig led te maken.
Negatieve punten van de C4
- goedkope afwerking, bijna alles is van hard plastic.
- veel rijgeluiden die het interieur binnendringen.
- veel moet via het touchscreen.
- afwachten hoe de 3 cylinder zich houd, de 1.2 Puretech staat wel bekend om problemen, maar dat is in deze nieuwere generatie schijnbaar fel verbeterd, niet echt een nadeel dus, wel een puntje om in de gaten te houden.
- nogal speciaal design, je bent voor of tegen
- Losse versnellingen
Positieve punten van de C4
- De goedkope afwerking is bestendig tegen kinderen, deze kleine auto is wat meer hufter en kind proof.
- het lage gewicht van net geen ton in combinatie met de 100 en nog wat paarden maken een enorm vlotte auto, ideaal voor stadsverkeer.
- Mooi duidelijk touchscreen en dito LCD "klokkenhuis"
- erg goedkoop in taksen
- zuinig, zeker in stadsverkeer
- veel bergruimte in het interieur, degelijke kofferruimte
- makkelijke koppeling
- stoelen vallen qua comfort goed mee, ondanks het hoge sofa gehalte
- genoeg ruimte op de achterbank, zelfs met stoelen met isofix gemonteerd
Meer pluspunten dan minpunten, auto'tje bevalt goed tot zover.
Heb er meteen al wat ledjes in gesmeten, nummerplaat, kofferbakverlichting en hemelverlichting, en de auto grondig gepoetst. Er zijn nog leds onderweg van Ali om de verlichting vooraan ook volledig led te maken.