Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Bij dealers staan de auto's hopelijk niet zo vuil @EdK , ik verwacht ook geen detailbeurt, maar stofzuiger erdoorhalen is toch een kleintje, dat kost geen 400 euro.

@leon-cupra

Ja dat laat bij een klant een vies gevoel achter, letterlijk en figuurlijk dan, effe de moeite doen om iets proper af te leveren is enkel goed voor je zaak en reputatie. En de kleur hebben ze idd gemeen, ik blijf een zwak hebben voor wit en zij ook dusja :D mooi meegenomen!
 

Cordoba

Forumguru
Ach onze auto’s worden hier regelmatig gewassen. In de winter wel wat minder.
Er is maar 1 kleur die niet vuil wordt en dat is beige. De rest is allemaal zeer besmettelijk.
Enigste vervelende van wit is dat je allemaal die teer-puntjes ziet. Als je die niet regelmatig weg doet, heb je op en duur een zwarte wagen.

Die beige wordt precies zo vuil als een witte, het is vooral een kwestie niet goed kijken. ;)

@JeSko Bij handelaren zie je wel dat een auto vóór ie de verkoop ingaat een standaard poetsbeurt van een paar tientjes krijgt, maar dat na een proefrit met regenachtig weer, de auto niet eens meer wordt afgespoeld, laat staan gewassen.
 

leon-cupra

Forumguru
@Cordoba wou nog “ voor en achter vuil zetten maar veronderstel dat de meeste het wel begrepen ;)

Als je als handelaar geen toonzaal hebt , is het dweilen met de kraan open om de wagen steeds proper te houden (het exterieur dan). Het interieur hou je wel proper als je de wagen proper zet bij ontvangst.
Maar hoe de handelaar jesko zijn wagen heeft meegegeven .. dat is echt schandalig.
 

JeSko

Forumguru
In afwachting van de Ali LED's maar eventjes deze "Xenon look" lampjes erin gemonteerd, de originele pitjes gaven echt amper licht, deze zijn iets feller en iets witter. Ook gelijk deze set interieurtools gekocht, altijd handig, 25 euro op Bol.com, topkwaliteit. Tevens een regenwerende folie geplaatst op de spiegels, geen idee of het wat doet maar we gaan het meemaken.

Folie op spiegels

20210131_131711_copy_1209x1612.jpg

Interieur tools

20210131_140422_copy_1209x1612.jpg

De lampjes

20210131_131902_copy_1209x1612.jpg

Links zijn de nieuwe, rechts de oude.

20210131_132142_copy_1209x906.jpg 20210131_132152_copy_1209x1612.jpg
20210131_132212_copy_1209x906.jpg

Hopelijk snel de LED's binnen.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Korting? Neen wel een marktconforme prijs, heb nieuwe banden, onderhoud en de Olie restanten waarmee de auto is bijgevuld meegekregen, dus zeker geen klagen daarover, volledige Citroën oh historie zit erbij. En idd, de Sup was ook vuil.
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag toevallig een witte cactus tegen gekomen. Vind het wel iets hebben , het design (alleen zou ik een cactus zelf nooit kopen).
 

JeSko

Forumguru
Op aanraden van @Cordoba maar een apart topic aangemaakt voor de Cactus van mijn vrouw.

Dit is hem dus, een benzine Cactus in Parelmoer wit, wil jij zo vrij zijn @Peter-036 om de posts met betrekking tot de C4 in het topic van mijn Superb naar hier te verplaatsen? En de titel aan te passen, ben het woordje cactus vergeten plaatsen in de titel en kan deze zelf niet langer aanpassen vanwege geen donateurschap.
 

CDK

Forumguru
@JeSko, gefeliciteerd met de Cactus!
Wij hebben er circa 6 jaar geleden ook in proefgereden. Enige nadeel wat we toen hadden ervaren is het ontbreken van fysieke knoppen voor temperatuur en ventilatie. Verder een net en lekker rijdend dameskarretje.
 

JeSko

Forumguru
@CDK

Bedankt Corné! Ja dat vind ik ook een gemis, maar ik was er al in thuis door mijn ervaringen in mijn vorige 308, jammer dat alle auto's hiernaartoe gaan, fysieke knoppen voor de ventilatie zijn altijd handiger!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Leuk voor erbij. Je had het veel slechter kunnen treffen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen op langere termijn.
 

JeSko

Forumguru
Toffe reacties op de Cactus, en zeer zeker @Desperado , een modern luchtig auto'tje, rijd erg fijn voor wat het is, en het klinkt misschien raar, maar het is een leuke afwisseling met de Superb, en de looks zijn speciaal maar dat maakt net dat mijn vrouw en ik deze kleine cross-over waarderen. :)
 

JeSko

Forumguru
Lampjes van de action ( Merk Grundig ), geven verassend veel licht, voor 4 euro een goed setje H7 lampjes. Kan er met door tot de LED's er zijn.
 

Bijlagen

  • 20210131_175248_copy_2016x1512.jpg
    20210131_175248_copy_2016x1512.jpg
    652 KB · Weergaven: 29
  • 20210131_175245_copy_2016x1512.jpg
    20210131_175245_copy_2016x1512.jpg
    754,4 KB · Weergaven: 27
  • 20210131_175235_copy_2016x1512.jpg
    20210131_175235_copy_2016x1512.jpg
    568,5 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: CDK

catch me

Forumguru
Leuke tuut hoor, ben niet zo van de Franse auto's maar ze maken toch leuke modellen die eruit springen wat design en uitvoering betreft,.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan