onopvallend navi-systeem gezocht

kornee

Nieuw lid
Het is weer eens zover. Ze kunnen met hun klauwen niet van andermans spullen afblijven.
Het valt natuurlijk wel op zo'n groot (Amundsen) beeldscherm, maar mag toch geen reden zijn om het uit andermans wagen te halen lijkt mij.
Ik zoek nu dus een navi-systeem wat in een Fabia past en wat niet opvalt.
Wegklapbaar scherm misschien?
Natuurlijk liefst wel een systeem, waarbij de functies van de Amundsen behouden blijven.
Suggestie iemand?
 

Bijlagen

  • IMG_4452.jpg
    IMG_4452.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 147

Gerke

Forumguru
Niet het antwoord wat je waarschijnlijk wilt, maar ik ben het met Erik eens, gewoon de Swing monteren en een los navigatiesysteem of smartphone nemen
 

Bakkertje

Forumguru
Damn, de amundsen is dus ook niet meer veilig!

Er zijn inmiddels ook aardig wat alternatieven met afneembaar front, wellicht dat dat nog een idee is voor je.
Sterkte in ieder geval met de afwikkeling.

Persoonlijk zou ik geen geld uitgeven aan een Swing, bolero of ander toestel met een Skoda logo. De prijs kwaliteitverhouding is daarbij een beetje scheef.
 

van_der_P

Senior Member
Een systeem van TomTom of vergelijkbaar dat je meeneemt. Want die mooie systemen die ingebouwd zijn, zijn bijna allemaal diefstalgevoelig. En buiten het feit dat je mooie inbouw apparaat kwijt raakt, wordt er ook nog het nodige aan je auto kapot gemaakt. Is het dat waard ?
En dan kun je wel lelijke dingen vertellen over degenen die de spullen steelt, maar feit is, jij zit met de stukken.
 

BaSsDruM

Senior Member
Als ik zo brutaal mag zijn: welke regio is het gebeurd? En wanneer? Snachts/overdag? In een stadscentrum, voor de deur? Ga steeds slechter slapen door mijn Amundsen in mijn auto ;(
 

Polvo

Lid
Ga steeds slechter slapen door mijn Amundsen in mijn auto ;(

Kan ik me voorstellen.
Toen ik in de bestelfase zat zag ik bij de garage een ford staan met een vergelijkbaar navigatie systeem.
Dat was er met grof geweld uit getrokken, de bijkomende schade was enorm.
Ik was toen direct genezen, amundsen direct geschrapt van de bestelling.
Mijn Garmin doet het ook prima, al is die onderhand al ruim 5 jaar oud.
 

cali05

Forumguru
Hallo.
Ik heb een pioneer 9210 besteld. Beter dan amundsen en minder opvallend volgens mij, Speciaal gemaakt voor VAG-auto's
avicf9210bt_main_gallery.jpg avicf9210bt_touran_gallery.jpg
 

kornee

Nieuw lid
@ Falcon: De Pioneer lijkt me een leuk alternatief en zal ik eens voorstellen aan de lease maatschappij.
@ BaSsDruM: is 's-nachts gebeurd in Breda
@ cali05: Dat is zeer zeker ook een mooi systeem, maar ik denk dat een afneembaar frontje nu toch mijn voorkeur heeft.Ben er nog niet helemaal uit.
 

heavy

Actief lid
Ik heb mijn bestelling juist weer terug gedraaid, de geschrapte Columbus navigatie komt er in, en de bestelde Kenwood niet.
Dit heb ik mede besloten omdat je wat functionaliteit mist bij een aftermarket navigatie, en bij elk klant bezoek moet ik het 2din scherm meenemen uit de auto en in een tas of colbert zak opbergen.
Volgens de dealer komt de navi-lock in April beschikbaar voor de Skoda's ik verkies dit boven een los front, ondanks dat ik dit geen fraaie oplossing vindt.
Bij VAG moet men eindelijk eens met een systeem komen dat niet snel/makkelijk en toegankelijk te demonteren is en uit losse componenten bestaat welke niet los van elkaar kunnen werken.
 

Klaasje

Forumguru
gescheiden systeem moet toch eigenlijk mogelijk zijn.
Audi Q5 van mijn pa heeft zelfde beeldscherm, alleen knoppen voor bediening zitten in middenconsole.
Knoppen zijn ook nog eens met dezelfde benaming als op Columbus.
 

Xandra

Lid
@ Kornee, maak me ook beetje zorgen met mijn columbus, die staat nl. ook altijd in Breda. Alleen misschien een andere wijk?? Als die van jou.
 
Bovenaan Onderaan