Superb 3 Ongeval superb 3

Cordoba

Forumguru
Op het eerste gezicht misschien wel, maar uiteindelijk kan jouw auto er wel eens erger aan toe zijn. Dat de wielbak voor het reservewiel vervormd is, is niet zo'n ramp, maar meestal betekent dat dat de hele bodemplaat achterin vervormd is. Er wordt ook niet voor niets aangegeven dat er een nieuwe kofferbakbodem in moet.
dat betekent dat de hele boel achter los moet, en dan staan er 2 losse zijkanten waar de bodemplaat dan precies tussen gezet moet worden. Met lassen (en dus lokaal warm worden en weer afkoelen) is er een kans dat de boel niet helemaal strak terug gezet kan worden.

micky

Forumguru
Ach dat valt allemaal wel mee, laten we niet overdrijven, deze schade kost wat, maar wordt keurig opgelost let maar op.

Sent from my iPhone 6 using Tapatalk

BBO

Senior Member
Verdikt is: nieuwe kofferklep, nieuwe bumper. Bak waar reserve wiel zit uitblutsen. En de achterste plaat, een nieuwe inlassen....

Er is ook aan het licht gekomen dat ik zowel links voor als rechts schade heb van de wagen op de brug te zetten bij klaarmaken aflevering. Dealer gaat het herstellen op zijn kosten, maar 't is opnieuw een herstelling. Hoeveel tegenslag kan je hebben met 1 wagen?

Hem total loss laten verklaren is niet mogelijk want de economische waarde is veel te hoog t.o.v. de kost om de wagen te herstellen. De verzekeringen zijn nu eenmaal commerciële bedrijven en geen goed doel dat snel zegt, hier zijn 48 000 euro voor een nieuwe en hier is nog eens 5 000 euro om een wagen te gaan huren voor 9 maand tot uw nieuwe wagen er is...

Bijlagen

• DSC_0624.JPG
    DSC_0624.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 111

Robbie146

Senior Member
Zo dan, die schade van de brug vind ik wel erg slordig, komt helaas vaker voor, dus zeker een puntje van aandacht bij het ophalen van een/je nieuwe auto.

BBO

Senior Member
@Jese8, ik vind het logisch dat ze hem niet total loss verklaren. Maar sommige (in mijn ogen met grote mond). "Ik zou zeker tegen de expert zeggen dat het total loss moet verklaard worden en bla bla". Maar in deze tijden valt er niet meer te foefelen.

Laatst bewerkt:

VolvoFox

Senior Member
Ik schrik nog het meest van de schade nu geconstateerd wordt die de dealer veroorzaakt heeft. Dat is toch bizar!!

Ja, klaarmaken van een nieuwe auto is een afvink klusje waar vaak de leerling monteur zijn handen aan vuil mag maken. En als die dan op jouw auto voor het eerst ontdekt waar je bij dit type vooral niet de stempels van de brug moet zetten dan ben je mooi aan de beurt. Vooral als het niet even gemeld wordt...

Cordoba

Forumguru
@Jese8, ik vind het logisch dat ze hem niet total loss verklaren. Maar sommige (in mijn ogen met grote mond). "Ik zou zeker tegen de expert zeggen dat het total loss moet verklaard worden en bla bla". Maar in deze tijden valt er niet meer te foefelen.

Ik zou niet durven zeggen dat er niet meer te foefelen valt, zoals jullie dat in Vlaanderen zeggen, wél dat het steeds moeilijker wordt. Het enige dat je kunt doen, is om aan een schade-expert om uitleg over zijn verdict vragen, en als je een normaal redelijk gesprek hebt, kun je soms in de marge nog wat extra geld sprokkelen.

Persoonlijk zou ik graag zien, hoe een schadehersteller deze schade gaat herstellen. Daarbij bedoel ik niet zozeer het plaatje van het eindresultaat, maar vooral hoe men technisch te werk gaat, en hoe men de correcte maatvoering garandeert bij het vernieuwen van de bodemplaat.

Jan A

Actief lid
Verdikt is: nieuwe kofferklep, nieuwe bumper. Bak waar reserve wiel zit uitblutsen. En de achterste plaat, een nieuwe inlassen....

Er is ook aan het licht gekomen dat ik zowel links voor als rechts schade heb van de wagen op de brug te zetten bij klaarmaken aflevering. Dealer gaat het herstellen op zijn kosten, maar 't is opnieuw een herstelling. Hoeveel tegenslag kan je hebben met 1 wagen?

Hem total loss laten verklaren is niet mogelijk want de economische waarde is veel te hoog t.o.v. de kost om de wagen te herstellen. De verzekeringen zijn nu eenmaal commerciële bedrijven en geen goed doel dat snel zegt, hier zijn 48 000 euro voor een nieuwe en hier is nog eens 5 000 euro om een wagen te gaan huren voor 9 maand tot uw nieuwe wagen er is...
Ik heb ooit met een Opel Vectra 5 ongevallen op drie jaar gehad, waarvan slechts 1 in fout. Na die ene in fout, auto gaan ophalen in garage en de volgende dag al terug binnen met nieuwe blikschade! Sindsdien wil mijn vrouw geen Opel meer!
Dus als het hier voor jou stopt, dan valt het nog mee
Maar ik geef toe, fun is anders.

BBO

Senior Member
@Cordoba Ze gaan het proberen herstellen zonder dat de bodemplaat te vervangen. Beetje trekbank en slagwerk. Ik weet niet goed hoe ik het juist moet omschrijven, maar ze gaan juist de achterste plaat uitslijpen en vervangen. Dit zou een appart onderdeel zijn.

Jese8

Ex-lid
Ah, cadeutjes van de dealer ken ik wel :facepalm:

Bijlagen

• Screenshot_2016-05-10-09-28-29.png
    Screenshot_2016-05-10-09-28-29.png
    1,4 MB · Weergaven: 110

BBO

Senior Member
aaauwtsss, dit val pas op. Bij mij viel het niet echt op omdat het onderkant wagen is. Maar dit. Laten herstellen op dealer hun kost?

Blackokkie2

Forumguru
Nou dat ze het voor elkaar krijgen is 1 ding, maar hem dan ook zo afleveren, dan is er toch niemand op het idee gekomen om voor afleveren nog even een rondje om de auto te lopen?

ertromp

Forumguru
Gelukkig dus zelf niets overgehouden aan het ongeval
Wellicht hier wat foto's plaatsen van de reparatie als dat mogelijk is

Bovenaan Onderaan