ongeluk op A2 iemand gezien?

Bakkertje

Forumguru
Gisterenmorgen heeft een vrachtwagen de knik in de A2 bij Den bosch niet gezien (wat ook best kan omdat de belijning echt slecht is daar).
Op zich niet erg als er niemand op de linkerbaan zit, maar daar reed mijn meissie met onze 2 kinderen in onze 3 maanden oude O2.
Het blik is opengescheurd ter hoogte van de kofferbak en de rest van de zijkant is helemaal beschadigd. Gelukkig geen letsel, behalve enorm geschrokken.

Maar die fijne vrachtwagenchauffeur heeft waarschijnlijk niks gemerkt en is doorgereden. Ik ben nu dus op zoek naar mensen die het wellicht hebben zien gebeuren. Het ongeluk was donderdagmorgen rond 9:00 op de A2 richting eindhoven. De witte vrachtwagen is van transportbedrijf Peeters (maar daar zijn er meer van) en onze O2 is bordeau-rood. Alle tips zijn welkom!

Bijlagen

• DSCN0868.jpg
    DSCN0868.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 135

Sandeman

Nieuw lid
Ik zou gewoon even contact opnemen met dat transportbedrijf (niet te lang mee wachten). Je weet wanneer en waar het gebeurd is, dan kunnen zij ongetwijfeld de chauffeur en vrachtwagen achterhalen.

Misschien zijn getuigen dan niet eens nodig... Succes ermee, het ziet eruit als een nare schade :crazy:

En uiteraard direct aangifte doen bij de politie van doorrijden na een ongeval. Met wat geluk wordt je schade dan vergoed via het Waarborgfonds Motorverkeer (http://www.wbf.nl/).

Het belangrijkste is in ieder geval dat je vrouw en kinderen ongedeerd zijn.

MarcoO2

Forumguru
Dat is een flinke tik geweest! En een rotte schade! Maar gelukkig heb je je vrouw en kinderen nog... want dit had ook heel wat slechter af kunnen lopen!

Succes met de afwikkeling, ik hoop dat je achter de dader komt en dat je er financieel niet teveel bij inschiet.

LenK

Forumguru
Behalve de schade heel goed afgelopen. Niet nadenken over wat er hád kunnen gebeuren.

Die tijdelijke belijning daar is of met slechte verf gedaan of iedereen snijdt de bochten daar af. Vanuit Utrecht is het heel onduidelijk. Er staat eigenlijk geen belijning meer.

Lijkt me stug dat die chauffeur niks gemerkt heeft. Misschien zat ie half te slapen of iets anders te doen.

Ik kom dagelijks op de A2 bij Den Bosch, maar heb helaas niks gezien.
Succes met het vinden van de dader. Transportbedrijf Peeters daar zijn er inderdaad meer van en ze kunnen allemaal wel op de A2 bij Den Bosch gereden hebben.

Maarten

Forumguru
Ik zou in ieder geval snel melding gana doen op het politiebureau. Als men daar een aangifte van je opneemt van verlaten plaats ongeval, kun je in ieder geval je schade claimen bij het Waarborgfonds!

Gelukkig alleen materiële schade.

Succes met de afhandeling.

Sandeman

Nieuw lid
Lijkt me stug dat die chauffeur niks gemerkt heeft. Misschien zat ie half te slapen of iets anders te doen.
Nou, met een combinatie van enkele tientallen tonnen merk je het denk ik ook niet echt als je een tonnetje of anderhalf aan Skoda schampt hoor...

De tip om aangifte te doen is inderdaad een hele goede. Zou daar ook niet te lang mee wachten, misschien hanteren ze wel een maximum waarin je zo'n aangifte moet doen...?

Maarten

Forumguru
De tip om aangifte te doen is inderdaad een hele goede. Zou daar ook niet te lang mee wachten, misschien hanteren ze wel een maximum waarin je zo'n aangifte moet doen...?

U moet zich aantoonbaar ingespannen hebben om de identiteit van de veroorzaker te achterhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een politieaangifte, een buurtonderzoek of een advertentie. Deze acties moeten uiteraard zo snel mogelijk na de schadegebeurtenis worden uitgevoerd. Wacht u daar te lang mee (langer dan 14 dagen), dan vergoedt het Waarborgfonds uw schade niet. Heeft u het ongeval zien gebeuren, dan noteert u natuurlijk direct het kenteken van de veroorzaker, of probeert dat te achterhalen en informeert u de politie gelijk;

en zie ook;

Er moet bewijs zijn van de schadegebeurtenis. Alleen uw eigen verklaring is onvoldoende bewijs. U moet dus getuigenverklaringen kunnen overleggen van getuigen die uiteraard bereid moeten zijn hun verklaring onder ede te herhalen.

Bakkertje

Forumguru
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben inderdaad meer dan blij dat het zo afgelopen is en niet in een ander scenario wat heel goed mogelijk zou zijn geweest. Er is inmiddels aangifte gedaan en het toeval wil dat mijn schoonvader bij de politie werkt. De KLPD is in zo'n geval wat sneller en allerter, maar de dader is niet gevonden. Het schade herstelbedrijf is er wel blij mee, die kunnen de halve auto oplappen..

Overigens is het geen prive skoda maar is hij geleased, maar dat maakt het voor mij niet minder erg. Ja natuurlijk hebben we er minder financiele gevolgen van, maar ik zie het gewoon als mijn auto en zo wordt ie ook behandeld.

Sportline

Senior Member
Aan de snelwegen waar gewerkt word rond Den Bosch zijn inderdaad erg onduidelijk. Ook vind ik de bochten die je soms moet maken of de ruimte die je krijgt tussen 2 metalen wanden erg waardeloos. Kantel gevaar (voor vrachtwagen) is hierbij heel erg aanwezig. Je hoeft maar een kleine stuurfout te maken en je raakt al iets, is het niet met de vrachtwagen dan wel met de auto.
Ik weet wel zeker dat chauffeur niks gemerkt heeft i.v.m het gewicht en de kracht van een vrachtwagen. Ik vermoed dat de trailer van de vrahtwagen de auto heeft geraakt, en die scheur komt denk ik door de laadklep die zich onder de trailer bevindt want anders zou ik het niet weten wat zo scherp is.
Maar gelukkig zijn de vrouw en kinderen ongedeerd want daar gaat het ten slotte om! Veel sterkte nog!

Sandeman

Nieuw lid
Vind je het nog leuk als ik deze op een ander forum plaats waar ik (kuch) wat actiever ben en waar ook heel erg veel mensen komen die dagelijks op de weg zitten..?

Sandeman

Nieuw lid
Was voor Bakkertje bedoeld. Als ik dit verhaal daar ook plaats heb je (veel) meer kans dat er mensen zijn die het toevallig hebben gezien.

De kans ik heel klein (omdat ik er toch al niets van gehoord heb, anders zou dat wel gemeld zijn gok ik) maar je weet maar nooit.. Komen misschien ook nog handige tips over hoe je de boel het beste kan afhandelen...

Maar omdat ik niet zomaar dingen overneem vraag ik het eerst even :)

cvegreen

Forumguru
Het is natuurlijk altijd balen . gelukkig voor u is het een lease auto ,dat maakt een groot verschil uit , financieel dan . Anders kan je hem misschien aanzien als je eigen auto , maar dat kan ook relatief zijn , als je ziet hoe sommige privé auto's erbij rijden. Zie ik dat goed , maar is de spiegel er ook af gekegeld ? Dat zijn ook geen goedkope dingen .Nu ja dat zal nog het minst erge zijn , die schade achteraan ziet er niet fraai uit. Hopelijk kunnen ze de vrachtwagen die dit aangericht heeft nog traceren . Die man/vrouw zal het wel niet gemerkt hebben hoor . Ik hoop voor u op een goed afloop . Het beste heb je al en dat zijn dat je vrouw en kinderen op de schrik na dan ongedeerd zijn.

cvegreen

Forumguru
Denk dat de meesten hier ook nog op andere fora's gaan hoor. Dat je daar dit ook meld zal wel logisch zijn , je wilt die chauffeur wel te pakken krijgen en daarvoor heb je getuigen nodig he.

octofreak

Actief lid
Gisterenmorgen heeft een vrachtwagen de knik in de A2 bij Den bosch niet gezien (wat ook best kan omdat de belijning echt slecht is daar).
Op zich niet erg als er niemand op de linkerbaan zit, maar daar reed mijn meissie met onze 2 kinderen in onze 3 maanden oude O2.
Het blik is opengescheurd ter hoogte van de kofferbak en de rest van de zijkant is helemaal beschadigd. Gelukkig geen letsel, behalve enorm geschrokken.

Maar die fijne vrachtwagenchauffeur heeft waarschijnlijk niks gemerkt en is doorgereden. Ik ben nu dus op zoek naar mensen die het wellicht hebben zien gebeuren. Het ongeluk was donderdagmorgen rond 9:00 op de A2 richting eindhoven. De witte vrachtwagen is van transportbedrijf Peeters (maar daar zijn er meer van) en onze O2 is bordeau-rood. Alle tips zijn welkom!

Allereerst ben ik ontzettend blij dat ik met je gezin niets is gebeurd. Engeltje op juillie schouders:2133:

Ik heb overigens een dergelijk aanrijding ook gehad met een vrachtwagen, ook op de A2 bij Eindhoven. De auto werd zelfs heel even opgetild. Best eng, maar de vrachtwagen stopte en alles opgelost.

Maar 1 tip: NIET het bedrijf bellen!!!!! Je moet gewoon aangifte doen en alles doorgeven wat je weet en getuigen achterhalen als je zelf gaat bellen sta je een stuk zwakker. Vraag me niet waarom maar ik heb ooit net zo gehandeld en je loopt tegen muren aan en ik kon naar schade vergoeding fluiten.

octofreak

Actief lid
Wel vreemd dat de laatste tijd veel aanrijdingen hier voorbij komen. Nemen ze ' volg de skodarijder' nou zo letterlijk?:grin:

Bakkertje

Forumguru
Nogmaals bedankt allemaal, op andere fora posten is natuurlijk helemaal super, hoe meer hoe beter!

Alle papieren gaan naar de leasemaatschappij en die gaan serieus achter de bestuurder aan. Die inderdaad wellicht niks gemerkt heeft. Er reed overigens nog een vrachtwagen vlak achter die bestuurder heeft het zeker gezien, maar ja hoe vind je zoiemand..

Bovenaan Onderaan