Onderlip voorbumper demonteren

Ligflits

Senior Member
hallo,
Helaas van de week ineens troep op de snelweg in het donker tegengekomen.
Kon niet meer uitwijken en er overheen gereden. Het was net te hoog en heb nu schade aan de zwarte "onderlip" onder mijn voorbumper. Kan iemand mij vertellen hoe deze ge(de)monteerd kan worden? Zodat ik deze kan proberen op te knappen? Moet hiervoor de complete voorbumper eraf, of alleen de plastic plugjes aan de onderkant van de bumper of ...?

Antera

Donateur
10 - Spoiler onderaan
Uitbouwen:
– Voorbumper losmaken van de auto ( zie bijlage)
– Borgnokken voor de spoiler aan de binnenzijde van de bumper met bijv. een schroevendraaier losdrukken.
– De spoiler stapsgewijs uit de bumper nemen.

Bijlagen

• voorbumper fabia 2.pdf
    55,2 KB · Weergaven: 31

Ligflits

Senior Member
Ik heb een greenline (station) de zwarte "onderlip/spoiler" (hoe heet zo'n ding) gaat het om. Deze zie ik niet op het plaatje van Antera, maar lijkt wel op nr 18 uit het laatje van Joske.
Super vervelend als idd de hele bumper eraf moet.

Joske

Forumguru
Ik zou denken dat mbhv 4 schroeven de onderlip vasthangt.. heb je het geheel al eens bekeken met het hoofd richting hemel gericht? ;) :)

Ligflits

Senior Member
Ik zag daar wel een aantal van de plastic pluggen met zo'n pinnetje erin verder naar achteren (verbinding met de bodemplaat?) Ik weet niet of hij nog verder naar voren aan de bumper vastzit.
Heb het nog niet geprobeerd. (Brrr koud buiten en donker 's avonds)
Ik kan die pluggen proberen en kijken of het loskomt.

Joske

Forumguru
je had trouwens een facelift?

dan is het eigenlijk deze prent: en daar zie je de pluggen wel opzitten ;)

S63-0097.png

Ligflits

Senior Member
Ik heb de 4+2 schroeven losgehaald, (waren toch geen plugjes) maar dan komt het zwarte deel nog niet los. T zit nog meer aan het gekleurde deel vast volgens mij. Zie fotos

Bijlagen

• IMG_20141214_122651.jpg
    IMG_20141214_122651.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 40
  • IMG_20141214_122642.jpg
    IMG_20141214_122642.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 39

Joske

Forumguru
Rechtsonder zie je ook nog 2 torx schroefjes zitten. Die moeten volgens mij ook nog los langs beide kanten.

Ligflits

Senior Member
Rechtsonder zie je ook nog 2 torx schroefjes zitten. Die moeten volgens mij ook nog los langs beide kanten.
Rechts van het roestige schroefje, zijn een soort klemmetjes waarmee het ene plastic in het andere geschoven is. Daarnaast (in het gekleurde deel vd bumper) zit idd nog een torx schroefje. Dat zijn de "+2" schroefjes. (Ivm beide kanten natuurlijk) het roestige schroefje is 1 van de "4" schroefjes.

Bedankt voor de hulp en meedenken natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan