Onderhoudsschema

Bulletproof

Nieuw lid
Goeiemorgen,
Ik heb sinds twee weken mijn nieuwe Karoq Sportline 1.5TSI DSG.
Kan iemand mij helpen aan het onderhoudsschema hiervoor? Wanneer welk onderhoud (en dan vooral de andere zaken dan oliewissels, zoals remvloeistof, distributieriem, bougies, airco service, DSG oliewissel, ...) dient te gebeuren?
Ik heb een service contract (onderhoud + herstellingen) bij mijn dealer, maar ik krijg van hem niet méér los dan het reguliere LongLife onderhoudsinterval van 2 jaar of 30000km, en ik weet toch wel graag wanneer wat dient te gebeuren...
Alvast Bedankt.

Jeroen van Arkel

Senior Member
Staat in je infotainment systeem. Bij mij staat de datum en jaartal in het systeem en de mogelijkheid dat de auto zelf een voorstel doet naar vw voor een datum en om het in te plannen.

Hier ben ik ook al eens naar op zoek geweest voor mijn Karoq uit 2021.
Van heel veel merken en modellen vind je dit gewoon online, bij Skoda lijkt dit een geheim. :pieker:

Antera

Donateur
Onderhoudsinterval is afhankelijk hoeveel je rijd en hoe er gereden word. De auto bedenkt dit en past die aan in de tij
In je systeem kan je zien wanneer het nu zou zijn.

Bulletproof

Nieuw lid
Onderhoudsinterval is afhankelijk hoeveel je rijd en hoe er gereden word. De auto bedenkt dit en past die aan in de tij
In je systeem kan je zien wanneer het nu zou zijn.
Dankjewel.
Dus de tijd dat je in je onderhoudsschema kon kijken dat bv. distributieriem op 80.000km moet vervangen worden, remolie elke 2 jaar, ... is nu allemaal dynamisch geworden?
Mijn probleem zijn niet de reguliere oliewissels, maar bijvoorbeeld wel dat de distributieriem ten gepasten tijde vervangen wordt, en dat is redelijk moeilijk wanneer 'ten gepasten tijde' heel rekbaar wordt en misschien wel afhankelijk is van de goodwill van de dealer.
Ik heb nu een WeCare contract voor 8 jaar, voor onderhoud en herstellingen. En ik zou wel graag zeker willen zijn dat er aan de auto gebeurt wat er wanneer moet gebeuren. Het zou wel spijtig zijn dat ik na die acht jaar met een auto ga zitten waar vanalles moet aan gebeuren wat eigenlijk al lang onder het contract had moeten gebeurd zijn....

Antera

Donateur
Ohw bedoel je dat dat kan alleen bij de dealer of iemand die toegang heeft tot het portaal van Skoda. Maar alleen als je auto officieel in onderhoud is geweest bij Skoda

Bovenaan Onderaan