onderhoudsintervallen O3 1.6TDI

OctaviaWest

Actief lid
Hallo,

Ik ontvang hopelijk binnen enkele weken mijn O3 Combi 1.6TDI DSG.

Wanneer moet zo'n motor na het inrijden voor de eerste keer onderhoud hebben? En wat zijn de verdere onderhoudsintervallen?
 

jelleg

Lid
Hallo,

Ik ontvang hopelijk binnen enkele weken mijn O3 Combi 1.6TDI DSG.

Wanneer moet zo'n motor na het inrijden voor de eerste keer onderhoud hebben? En wat zijn de verdere onderhoudsintervallen?[/quote
Hallo,

Ik ontvang hopelijk binnen enkele weken mijn O3 Combi 1.6TDI DSG.

Wanneer moet zo'n motor na het inrijden voor de eerste keer onderhoud hebben? En wat zijn de verdere onderhoudsintervallen?
Ik zou bijna zeggen, zie instructieboekje en boordcomputer............:pardon:
 

CDK

Forumguru
Normaal gezien staat alles tegenwoordig op longlife interval, de auto geeft zelf aan wanneer het nodig is aan de hand van de vervuiling van de olie, maar normaal gesproken 30000km of binnen 2 jaar

Greetz Corné
 

MaRco2

Forumguru
Gek genoeg staan voor alle motorvarianten twee mogelijkheden in het instructieboekje: variabel en vast. Voor de benzines geven ze zelfs iets verschillende motorolietypes aan (504/502, TDI altijd 507).

In de praktijk zal dat op hetzelfde (elke 30.000 km, hoewel er ook auto's zijn die na 28.000 km al melden dat het nodig is en de Yeti 1.2TSI waar ik gisteren in heb gereden (juli 2013, 2.800 km) gaf nog minder aan (rest kms in display opgeteld), omstandigheden tellen dus ook mee.

Bij mij telt hij gewoon naar de 30.000 km (en geen km meer :D). Dus zonder resetten blijft dat altijd staan, ook al moet er regelmatig wat vers goud bijgegooid worden of je ververst het zelf tussendoor om eens een voorbeeld te noemen.
Het is dus niet op te rekken door een betere (verse) kwaliteit motorolie er in te mikken tussendoor.

Dus dat longlife valt ook wel mee (30.000 km service interval is vrij normaal met full synthetische motorolie).
 
Bovenaan Onderaan