Onderhoudsbeurt inspectie Scala

erto171

Actief lid
mijn Scala 2020 business edition (dsg ) Km stand 24,000, geeft de melding "Inspectie " op het dashboard display, contact opgenomen met de dealer en afspraak gemaakt , zie onderstaande bevestiging van de dealer

Uit te voeren werkzaamheden:

1. Inspectieservices uitvoeren € 120.00

2. Uitgebreide inspecties uitvoeren € 70.00

3. Remvloeistof verversen € 99,99

* Prijsopgave incl btw € 289,99 *

Vraag waarom moeten er na het uitvoeren van de inspectie services van €120, nog een tweede uitgebreide uitgebreide inspecties worden uitgevoerd?
Vorig jaar september is een Longlife beurt uitgevoerd

Inmiddels contact gehad met een andere Skoda dealer hier en die vertelde dat de tweede uitgebreide inspectie, correct is en door de fabrikant is voor geschreven. Het te betalen bedrag voor de inspecties was bij deze dealer, gelijk aan het bedrag van mijn eigen dealer.
Blijft vreemd overkomen die 2 inspecties
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Heb je die vraag al aan de dealer gesteld? Bijvoorbeeld wat er precies gedaan wordt voor welk bedrag? Lijkt me geen rare vraag. Al is de kans aanwezig dat ze geïrriteerd geen antwoord willen geven, zo zijn dealers tegenwoordig helaas wel vaker.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Hypodermic aha, dus een soort van extra APK voor de mobiliteitsservice? Dus de gewone inspecties zijn onvoldoende volgens hun om je veilig en storingsvrij de weg op te sturen? Of is het gewoon de extra te betalen premie voor de service? Discutabel!

Grtsss
 

erto171

Actief lid
Heb je die vraag al aan de dealer gesteld? Bijvoorbeeld wat er precies gedaan wordt voor welk bedrag? Lijkt me geen rare vraag. Al is de kans aanwezig dat ze geïrriteerd geen antwoord willen geven, zo zijn dealers tegenwoordig helaas wel vaker.
inmiddels ook een mail gestuurd aan de dealer en wacht nog op antwoord van Skoda Nederland die gaan een onderzoek instellen
 

fanSkoda-VW

Donateur
@erto171 ik lees dat de controle @ Eu. 120 wordt uitgevoerd en dan de EXTRA controle van Eu 70.
In één servicebeurt. Als dat klopt blijft mijn reactie overeind staan.
Met mijn Scala had ik tussendoor nimmer extra beurten c.q. controles.

grtss
 
Bovenaan Onderaan