Onderhoud leren bekleding.

Wolf75

Senior Member
Die Sonax foamsprayer is niet echt nodig hoor, het zet een vloeibaar product om in foam. Het foam druipt minder in kieren van de stoel, het leer wordt minder nat enz.
Het Gyeon setje is vandaag binnen gekomen. De leather cleaner heeft van zichzelf al een foamsprayer. Bedoelen jullie dat ik de leatherprotection in die Sonax foamsprayer moet doen, of zijn de setjes veranderd en is die Sonax foamsprayer voor niks besteld?



20230126_160557.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nicknameless

Forumguru
@Wolf75,
Ik zie dat je een Gyeon Leatherset mild of strong hebt besteld? Als ik het zo zie, zit de reiniger ook in een soort van foamfles. Het product is vanzelfsprekend zichzelf vloeibaar maar komt eruit als foam.

Eigenlijk dus de Sonax flesje voor niets gekocht. Zelf heb ik dus niet in de gaten gehad dat de Gyeon set ook zo'n fles heeft. My bad...:thinking:

De Leathercoat spray je op de applicator, hiermee behandel je het leer.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDO

Wolf75

Senior Member
Daar was ik al bang voor. Gelukkig was hij maar €4,95. Het is inderdaad de Gyeon leatherset mild. De bekleding was niet vervuild maar ik denk in de 4 jaar dat de auto oud is nooit behandeld.
 

EdK

Forumguru
Ach doe je in die lege fles handzeep en komt het er uit als foam....
Handig in den keuken....
 

EdK

Forumguru
Je kunt het altijd proberen, en begin je op een klein plekje dat niet in het oog valt.
Laat het schade oid achter dan valt het niet op.....
 

Skoct4

Lid
Net even een deel geprobeerd. Spul smeert goed weg en daarna opwrijven met droge microvezel doek. Het ziet het er netjes uit. Iets zwarter dan eerst maar gelukkig niet glanzend. Tubetje gaat wel hard moet ik zeggen maar dat maakt bij die 3 euro niet uit. Voor de hele auto dus 7 stoelen iets meer als de helft nodig gehad. Stoelen voelen nu wel glad geen idee of dit normaal is. Erg benieuw hoe het op lange termijn blijft zitten. 20230215_163332.jpg 20230215_163357.jpg
 
Laatst bewerkt:

Wolf75

Senior Member
Ik moet zeggen dat mijn bekleding na het reinigen en impregneren met die Gyeon set wel mat was, maar de eerste paar dagen wel glad.
 

Skoct4

Lid
Dat ziet er wel heel netjes uit bij nicknameless zal ook wel andere kwaliteit leer zijn bij zo,n auto en dat gyeon spul komt het resultaat natuurlijk ook ten goede.
Net even de stoel goed opgepoetst met een droge doek en moet zeggen nu is het matter en stroever.
Ben niet ontevreden voor die 3 euro
 

Bijlagen

  • 20230217_163639.jpg
    20230217_163639.jpg
    888,4 KB · Weergaven: 18
Bovenaan Onderaan