Onderhoud bij algemeen autobedrijf

hemi24

Forumguru
Zodra je je VAG-wagen weer voor onderhoud bij de officiële dealer brengt, krijg je weer mobiliteitsgarantie:

1678104872246.png
 

Tees

Donateur
De garantie vervalt niet zolang het onderhoud conform fabrieksspecificaties is uitgevoerd, en dat kan een Vakgarage ook prima. Maar garantie hebben en garantie krijgen zijn 2 héél verschillende dingen (zeker bij Pon). Pon zegr altijd 'geen garantie, producteigenschap', en als er geen onderhoud bij de dealer is geweest, zullen ze dat meteen aangrijpen, ook al is t juridisch niet correct.
 

Canon-Eye

Forumguru
De garantie vervalt niet zolang het onderhoud conform fabrieksspecificaties is uitgevoerd, en dat kan een Vakgarage ook prima.
Garantie is iets anders dan de mobiliteitsservice. Aan laatstgenoemde kunnen eigen (ook strengere) voorwaarden verbonden worden.

Foutarm Nederlands is al een veel te moeilijk opgave voor een vrij aanzienlijk deel van de in Nederland geboren en getogen bevolking, zoals dagelijks kan worden vastgesteld - zelfs door HBO- en WO-afgestudeerden en beroepsschrijvers als bv. journalisten worden veel grammaticale blunders begaan. Maar dat was een jaar of 30, 40 geleden heus niet veel anders...
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Voor de meerprijs van b.v. een ANWB wegenwachtservice, heb je eigenlijk ook al mobiliteitsservice.
En dat is al vaak goedkoper, dan de meerpijs van het dure onderhoud bij een Skoda garage... :koffie:
 

Tees

Donateur
Ik zei dan ook niets over mobiliteitsservice. Maar als we het daar toch graag over hebben: de Vakgarage (en vele andere garages) biedt ook mobiliteitsservice als je daar de auto laat onderhouden, kostte geloof ik €30 per jaar. Ik heb daar (toen ik t onderhoud nog niet zelf deed) niet voor gekozen omdat ik de vervangende autoservice in t buitenland te beperkt vond (3 dagen ipv 20 dagen bij de ANWB). Per saldo betekent dat einde vakantie als de auto niet ter plekke gerepareerd kan worden, daar had ik wel wat extra geld voor over.
Nu doe ik t onderhoud zelf, en heb ik gewoon nog steeds ANWB Wegenwacht.
 

Kees62

Actief lid
Ik heb mijn Citigo 2 jaar geleden bij een dealer (van Mossel) gekocht, toen 2,5 jaar oud met 18k op de teller.Nooit meer terug geweest omdat ze a: veel te duur zijn, en b: zo’n eenvoudig autootje kan iedere fatsoenlijke garage onderhouden. Persoonlijk doe ik alles tot nog toe zelf en ga voor de keuring naar een bekende vakgarage van een monteur die al ruim 30 jaar voor me sleutelt, eerst als beun, 15 jaar geleden voor zichzelf begonnen
Zo’n technisch hoogstandje is de Citigo niet
 
Mijn auto (Karoq) is bijna 3 jaar en een paar weken geleden voor een kleine beurs naar een Autofirst filiaal gegaan.
Scheelt veel met de originele onderdelen prijs bij de dealer.
Voor 25 euro heb je ook je mobiliteitsservice bij hen geregeld. Dit wel in combinatie met een beurtje.
Maar dat is dan ook dekking voor heel europa.

Zelf ga ik voortaan daar heen. Wordt daar beter geholpen als bij de dealer in mijn regio.
 
Bovenaan Onderaan