Onderdeelnummer gezocht kabel wielsensor

VAG-man

Forumguru
Ik heb een storing in de minpool van de stekker op de wielsensor linksachter.
Graag wil ik deze vervangen. Kan iemand achter dit onderdeelnummer komen van een Superb wagon uit 2010?

Ook ben ik benieuwd waar de volgende stekkerverbinding zit gezien vanaf de wielsensor.
De voedingskabel loopt achter de wielkuip, zie foto.
PXL_20250823_184711638.MP.jpg

Tees

Donateur
Even in ETKA gekeken, e.e.a. is niet 100% duidelijk, maar ik probeer t zo ver mogelijk te duiden. Er zijn 2 PR-codes die verwijzen naar een auto met xenon-lampen, 1X0 en 1X1. Bij 1X0 hoort ook een remslijtageindicator achter en is kabelset 1K5927904B. Bij 1X1 is geen remslijtageindicator achter benoemd en heeft onderdeelnummer 1Z0927904B. Beide zou een 4-polige aansluiting hebben.

Dan is er nog zonder xenon (en zonder PR code benoemd), dan heb je 1K0927904BA nodig (voor autos na november 2009 geproduceerd). Heeft een 2-polige aansluiting.
Er wordt ook nog een artikelnummer voor vervangende enkele kabels genoemd, 000979131EA, maar weet niet of dat nou heel nuttig is.

Ik kan op basis hiervan niet zien waar de kabel heen loopt. Er wordt wel een harmonica pijp van 60 cm genoemd, dus dat geeft een vermoeden hoe ver weg de volgende stekker zou moeten zitten. Misschien in het midden van de auto? Anders zit je ergens rond de B-stijl.

andrehj

Forumguru
@VAG-man
Zit het probleem direct in de stekker?
Volgens mij zijn hiervoor wel reparatiesetjes te verkrijgen (sorry, ik weet geen nummer), waarbij je dan enkel die stekker (plus een stukje snoer) vervangt. Volgens mij is die kabel maar 2-aderig (of hooguit 3), dus met een soldeerbout en waterdichte krimpkous (met lijm) heb je dat zo gerepareerd.
Wel uiteraard achter de wielkuip, die haal je er zo uit.

VAG-man

Forumguru
@Tees bedankt voor je inbreng. Het gekke is dat mijn auto standaard xenon heeft, maar de het is wel een 2-polige aansluiting. Op de foto links van mijn hand is de bedrading van de remslijtageindicator te zien.
Ik zal de door jou opgegeven artikelnummers eens bestuderen.

@andrehj klopt het probleem zit bij de stekker.
Ik zit er nu aan te denken om een naald of speldje (s) in de bedrading richting de stekker te steken om te kijken of het probleem is opgelost.

Tees

Donateur
Als het echt ín de stekker zit, dan zou ik die los bestellen. Artikelnummer 8T0973702 ;)
De stekker voor de sensor zelf is trouwens altijd 2-polig, maar ik denk dat ie de eerste kabelset 4-polig noemt omdat die in 2 stekkers uitloopt (wielsnelheid en remslijtage), dus 2x2 polen.

Bovenaan Onderaan