Omkeerbaar tapijt met bumperbescherming

r_vh

Nieuw lid
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het omkeerbare (textiel/rubber) kofferbaktapijt met bumperbescherming voor de OIII Combi (zie hier)?

De bumperbescherming lijkt me handig voor als we onze hond in- en uit laten stappen; dat gebeurt met een loopplank die op de bumper leunt (onze hond is al een dagje ouder), en een hondenpoot op een bumper geeft al snel kleine krasjes heb ik bij m'n vorige auto gemerkt...

Zit die flap niet in de weg als je ze niet echt nodig hebt?

Alvast bedankt voor de feedback!
 

Rofffel

Forumguru
De link onder 'hier' werkt niet naar behoren.
Ik heb gekozen voor een metale strip achter waardoor nagels geen krassen meer veroorzaken.
 

r_vh

Nieuw lid
Bedankt voor de feedback. Hieronder een screenshot, maar ik zie nu dat dit enkel mogelijk is als je een variabele laadvloer hebt. Ik had ook al gedacht aan zo'n metalen strip, maar het gaat om een leasewagen en ik ben bang dat het verwijderen van de strip sporen zal nalaten.

upload_2018-7-17_10-4-33.png
 

Rofffel

Forumguru
Ik zou er dan een belletje aan wagen richting de leasemaatschappij. Kost 40.- maar voorkomt wel drama achteraf. Wellicht dat de lm ermee akkoord gaat aangezien het als waardevermeerdering gezien kan worden.
 

Canon-Eye

Donateur
Er is ook nog zoiets als een transparante (maar redelijk stevige) kunststof plakstrip. Je ziet er vrijwel niets van is behoorlijk krasbestendig en hoeft in principe niet meer verwijderd te worden, tenzij er na heel intensief gebruik toch gebruikssporen in de folie ontstaan. In dat geval is het een kwestie van warmstoken en lospeuteren - maar ik denk niet dat een leasemaatschappij problemen maakt als je 'm laat zitten.

Ik heb zo'n strook op de 2 voorgaande auto's toegepast: een leasewagen en een privé-Fabia. Die laatste heb ik 7 jaar in gebruik gehad.
 

Rallye

Forumguru
Probleem van die plakoplossingen is wel vaak dat juist de rand van de bumper (die een hond vast zal raken) niet beschermd wordt. Zo’n flap is dan een goede oplossing, als je de bumper vrij van zand houdt.
 

Canon-Eye

Donateur
In dit geval komt, als ik de startpost goed heb begrepen, vooral de loopplank op de bumper te liggen. Met zo'n plakstrip (die ook wel iets over de ronding heenvalt) is deze dan prima beschermd tegen die plank, zelfs al zou daar aan de onderkant wat zand of zo aan zitten.
 

Rofffel

Forumguru
Ik heb een plaat met een felsrand welke net om de hoek loopt.
Op die manier heb je echt geen last meer van pootjes (kan t beamen).

Gr
 

brepus13

Forumguru
ik heb al jaren standaard een handdoek in de kofferbak liggen, nu bij de sup mooi in een zijvak. ik leg deze altijd over de bumoperrand als de hond erin/eruit springt.... kost je niks en werkt ook prima. bovendien heb je altijd een handdoek bij je voor als de hond erg smerig is ;)

de hond is het gewend en wacht ook met springen totdat ik de handdoek over de rand hang.
 

Hakar

Donateur
In de Fab gebruik ik een oude badhanddoek en til de hond over de bumper in de auto.
Normaal kroop of sprong hij er via het linker achterportier in, maar kortgeleden geholpen aan een vette dubbele hernia maakt dat voorlopig niet meer mogelijk.
Op de vloer van de kofferruimte ligt een pasvorm rubber mat met opstaande rand.
Badhanddoek is dubbel makkelijk.
Wanneer de hond aquatherapie heeft gehad eerst drogen, daarna doek over de bumper, hond er in tillen, doek er achteraan en thuis gewoon alles laten drogen.
Handdoek van 70 x 140 cm kost je hooguit een € 15,-- en is multifunctioneel.
 
Bovenaan Onderaan