Omdat het ook anders kan ..

RPeter

Senior Member
Een geïnteresseerde concessiehouder vinden is, zoals ik soms merk op het forum, niet altijd eenvoudig.

Binnen een kleine maand staat de Octavia (5E549X) te blinken op de oprit. :dankje:
Gadgets houd ik wel van dus waarom geen Smartgate retrofit laten plaatsen, enkele VagCom aanpassingen zouden ook leuk zijn. :jaja:

Dan krijg je al snel te horen (snel.. niet echt want heb 2 weken moeten wachten om een antwoord te krijgen). njet.. gaat niet,:wavecry:, kunnen dit niet.

Het kan ook anders :thumbsup:, dankzij dit forum vernomen dat het in Ninove (België) wel beter kan en inderdaad.
Zelfde dag antwoord en zowel Smartgate als de Vagcom aanpassingen zouden moeten lukken.
Nog beter wordt het als de vriendelijke man zegt dat :" indien het niet lukt om smartgate te installeren, ze de gemaakte kosten op zich nemen"

Wel :tegek: DAT is service. Al was het maar omdat hij de moeite neemt.
Foei voor de leugenaars en luie 'bedienden'.

Binnen een maandje meer nieuws want dan is het D-day :D
 

valderrama

Senior Member
Best prijzig... ik moet zeggen dat ik Smartgate eigenlijk niet interessant vind. Het zou mij meer om Smartlink gaan en de media command functionaliteit. Ga er vanuit dat de kosten, indien mogelijk, ook rond die koers zullen liggen. Wel goed om te weten dat Smartgate achteraf gewoon mogelijk is.
 

Joske

Forumguru
Ik heb het ook overwogen en uiteindelijk vanaf gezien. Ik wou het online bestellen (had ook prijs gevraagd bij mijn garage) en dan zelf inbouwen. Maar dan zag ik de handleiding..... bestuurdersstoel er uit, draden losmaken aan je boordnetmodule, bekleding losmaken, ... :pieker: mijn enthousiasme temperde vanzelf :D
 

RPeter

Senior Member
@Joske , Als ik de kans krijg ga ik het eens goed in het oog houden, mogelijks moet die stoel er niet uit. ;)
En is het wat meer 'prutswerk', lees 'kleine handen' (zoals het knipperlicht vooraan).


Best prijzig, inderdaad. Een beetje als een goede band, minder dan een leuke velg, een korte citytrip.
Is het nodig? Neen. Is het fun... hmmm probably ... en daar doen we het voor :yeehaa:
Een beetje zot zijn mag nog net :tegek:
 

RPeter

Senior Member
Alles kan he @AndreM , onder forumleden met dezelfde passie sluiten we niemand uit :thumbsup: en Belgen (de meesten toch, veronderstel ik) zijn verzot op hun gemoute/gegiste sapje.

Maar het ging me vooral over de openheid en professionalisme van de betreffende dealer en dat wou ik even kwijt :jaja:
 

Xander

Senior Member
@valderrama , Module is +/- €170 en de kosten voor installeren worden berekend aan 1,5 werkuren.
Ik kan de SmartGate vinden voor 189 euro in Duitsland (http://www.skoda-zubehoer-shop.de/zubehör-online-shop/octavia-iii/smartgate/) en in Tsjechie voor 140 euro (http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/smartgate-octavia-iii-5e0063218x--1). Echter verzenden deze sites niet naar Nederland.
Heeft iemand de SmartGate voor een Octavia al gevonden op een site die wel naar Nederland verstuurt?
 

Xander

Senior Member
Vanwege de complexiteit heb ik besloten om de SmartGate in te laten bouwen bij de dealer en gelukkig voor een leuke prijs aangezien het hun eerste SmartGate inbouw wordt en mijn Octavia proefkonijn is.
 

Xander

Senior Member
Ik ga kijken of ik zelf apps kan maken met de data die beschikbaar is. Misschien automatisch het verbruik plus kosten loggen op mijn telefoon bijv.
 

valderrama

Senior Member
Oké. Als leaserijder vind ik dat misschien wel leuk om een keer te werkend te zien maar verder vind ik dat soort data niet interessant genoeg om er voor te betalen.

Die app waarmee je middels iPads het systeem vanaf de achterbank kunt bedienen is wel echt functioneel daarentegen. Ik hoop nog altijd dat dat die app vrijgegeven kan worden middels een software aanpassing want daar is geen extra hardware voor nodig...
 

Xander

Senior Member
De SmartGate is geïnstalleerd. Ik heb nog niet alles bekeken, maar een aantal apps vind ik wel leuk. Bijvoorbeeld Skoda Drive die automatisch ritinformatie bijhoud. En MFA Pro waarbij je zelf kan bepalen welke gegevens van een rit je wilt zien en eventueel opnemen als filmpje.
Conclusie, echt nuttig is het niet, het heeft een hoog gadget gehalte en sommige features vind ik wel leuk.
 
Bovenaan Onderaan