Ombouw stoelen/achterbank

Pannenboer

Nieuw lid
Ik heb dit weekend een 2dehands lederen interieur in mijn wagen ingebouwd (Skoda superb combi van 2019).
Alles is goed gelukt, alleen was mijn vorige passagierszetel een manuele en heb ik nu een volledig elektrische; alle stekkers kwamen overeen maar deze stoel krijgt blijkbaar geen stroom waardoor deze niet werkt.
Gezien ik zelf van elektronica niets afweet, heb ik al diverse bedrijven gecontacteerd...helaas niemand die dit doet/kan...

Iemand een idee waar ik wel voor die aanpassing terecht kan? (Ik woon in België dus liefst ergens in het Noorden van NL :cool:

Alvast dank!

hemi24

Donateur
alle stekkers kwamen overeen maar deze stoel krijgt blijkbaar geen stroom waardoor deze niet werkt.
Toevallig ook gekeken of alle pinnen van de stekker aan de autokant belegd waren?

Kunt wel een stekker hebben met bijvoorbeeld 8 pinnen, maar als er maar 4 bekabeld zijn, gaat het waarschijnlijk niet (volledig) werken.

Tees

Donateur
Wat @hemi24 aangaf, maar nog wat aanvulling: ik denk dat de handmatig verstelbare stoel alleen aansluitingen voor de airbags en evt stoelverwarming (als die erin zat) had, maar nu moet er ook bedrading voor de stoelverstelling bijkomen.

Ik vraag me ook af of de aansturing daarvan volledig in de stoelen zit, of dat er ergens nog een losse communicatiemodule daarvoor zit. Iig verwacht ik dat de stoel niet alleen een 12V en massa nodig heeft, maar ook nog één of twee CANbus signaaldraden. Dit ook omdat bij deze wagens de stoelverstelling aan het sleutelprofiel gekoppeld kan worden, wat ook aangeeft dat er communicatie tussen stoel en auto plaats moet vinden.

Pannenboer

Nieuw lid
Klopt. Had ik ook al her en der op internet gelezen.
Dus ik vermoed dat er toch nog wel een paar draadjes moeten getrokken worden en mss ook iets geherprogrammeerd moet worden. Alleen heb ik nog geen adres gevonden waar ze zulke dingen doen...

Laatst bewerkt door een moderator:

unphoto

Actief lid
Als aanvulling op @Tees ben ik vrijwel zeker dat codering een pre is.
Het bestaan van de stoel moet ook ergens bekend zijn tussen stoel en Columbus.
Instap comfort, om maar iets te noemen.

Of het essentieel is om de auto te rijden durf ik niet te zeggen.

Wel interessant topic.
Succes @Pannenboer

Edit:
Je zou een retrofitter kunnen bellen/appen en vragen of zij jou hierbij kunnen helpen.

-https://audiwereld.nl/
-OmarDiagnose +31 6 13851291

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan