Ombouw naar Sportline exterieur

Verduijn26

Nieuw lid
Hallo allen!

Tijdens het wachten op mijn nieuwe Superb heb ik regelmatig gebruik gemaakt van alle topics rondom de S3.

Mijn idee was om mijn auto de looks mee te geven van de sportline.. "sportline exterieur" zouden ze bij Audi zeggen.. ;)

Het resultaat is te zien in de fotoserie hieronder...
 

Bijlagen

  • IMG_1443.JPG
    IMG_1443.JPG
    452,9 KB · Weergaven: 392
  • IMG_1441.JPG
    IMG_1441.JPG
    452 KB · Weergaven: 392
  • IMG_1444.JPG
    IMG_1444.JPG
    506,2 KB · Weergaven: 377
  • IMG_1445.JPG
    IMG_1445.JPG
    447,8 KB · Weergaven: 378
  • IMG_1431.JPG
    IMG_1431.JPG
    574,7 KB · Weergaven: 376
  • IMG_1434.JPG
    IMG_1434.JPG
    711,6 KB · Weergaven: 378
  • IMG_1432.JPG
    IMG_1432.JPG
    537,3 KB · Weergaven: 376
  • IMG_1433.JPG
    IMG_1433.JPG
    609,2 KB · Weergaven: 380
  • IMG_1447.JPG
    IMG_1447.JPG
    791,4 KB · Weergaven: 379
  • IMG_1448.JPG
    IMG_1448.JPG
    686,7 KB · Weergaven: 372
  • IMG_1450.JPG
    IMG_1450.JPG
    553,5 KB · Weergaven: 371
  • IMG_1440.JPG
    IMG_1440.JPG
    505,2 KB · Weergaven: 355

B.Stuurder

Forumguru
Netjes, jij hebt alles laten spuiten? Hadden ze de dakrails niet beschikbaar van de Sportline? Nu loop je kans op beschadigingen als je dakdragers monteert. Dat was voor mij de reden dat ik RS dakrails heb laten monteren. En de chromen strip laat ik wrappen, maar dat is omdat ik anders veel meer kwijt was om alleen de strips te laten spuiten.
 

RefleCs

Forumguru
En wat kost zo'n spray beurtje nou?

Vandaag in een Sportline gezeten maar man wat een gave bak met die zwarte hemel erin!!!! Het is dat het een leasebak is anders zou ik zeker proberen de hemel te laten vervangen! Dat zouden ze standaard moeten doen!
 

Verduijn26

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties! Leuk!

@B.Stuurder het klopt dat ik alles heb laten spuiten. De kans dat er bij mij dakdragers op gaan is nihil (anders goed inpakken op de raakvlakken;)

Ook voor mij is het een auto van de zaak dus heb ik de kosten zo laag mogelijk willen houden. Er was wel een klant bij mijn dealer die mijn alu dragers wilde ruilen voor zijn zwarte "Active" dragers maar die zijn mat en de sportline heeft ze glanzend...

Het wrappen van de lijsten is een mooie (en ook de snelste/makkelijkste) oplossing. Ook is dit iets minder steenslag gevoelig i.c.m. de onderliggende chroomlaag. Vanwege mijn werk kom ik bij veel spuiterijen dus was de keuze voor spuiten iets makkelijker gemaakt. De grille omlijsting heb ik overigens wel van een sportline besteld, die wordt al in kleur geleverd (dus geen glimmende spatjes bij steenslag).

In een volgend bericht zal ik mijn werkzaamheden opsommen.

@RefleCs ik heb hem alleen van foto's gezien maar kan me jouw enthousiasme helemaal voorstellen!!
Een prijs kan ik niet aan dit klusje hangen.. haha.. Het is vooral tijdrovend en je moet uiterst secuur tewerk gaan. Bij de minste buiging of knik in de lijsten tijdens de- en montage kun je ze weggooien. Ik heb dit overigens zelf gedaan, het afplakken van de delen aan de auto heeft de spuiter gedaan.

Ik vrees dat het goedkoper is om gewoon een sportline te bestellen... heb je idd ook gelijk een zwarte hemel.. alcantara.. en een 2.0Tdi haha ;)
 

Verduijn26

Nieuw lid
Sportline exterieur.. ingrediënten:

Skoda spuit de zwarte delen in metallic zwart. Aangezien de lijsten rondom de achterruitjes geplakt zitten moesten deze aan de auto gespoten worden. Hierdoor is, omwille van de dikte van de laklaag, bij mij alles in uni zwart gespoten.

Grille:
-Omlijsting nieuw besteld van een sportline
-Binnenwerk (ribben) en radarkapje nieuw besteld. Die zijn bij een sportline gewoon hetzelfde als bij de active (!) Bij bestellen rekening houden met wel of geen ACC.

Bumperrooster onder:
-Lijstjes (L-M-R) ook besteld van een active. Deze zijn zwart kunststof en meesgespoten. Hierdoor geen chroomspatjes bij steenslag en kosten geen drol.

Mistlampen:
-Smokefolie 70% opgeplakt. Nu lijkt de ondergrille door te lopen. Erg vet al zeg ik het zelf. Moeten alleen nog led-lampen in.

Spiegelkappen, raamomlijsting en dakdragers gespoten. Antenne was gelukkig af-fabriek al zwart!

Portierlijsten onder:
-Striping tape 12mm breed

Overig:
-De bekende Milotec kapjes (de originele variant bij superskoda vond ik te duur)
-Spacers 10mm voor en 15mm achter. Met dank aan het forum en @Antera !!

Binnenkort alleen nog even naar @Antera voor het betere aan- en uitzet werk:-)
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
En wat kost zo'n spray beurtje nou?

Vandaag in een Sportline gezeten maar man wat een gave bak met die zwarte hemel erin!!!! Het is dat het een leasebak is anders zou ik zeker proberen de hemel te laten vervangen! Dat zouden ze standaard moeten doen!
Ik vond dat in de O3 RS ook wel mooi, maar tegelijk wat donker en deprimerend. Zeker ook omdat er zwarte leren bekleding in zat, dan wordt alles wel erg donker.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ook voor mij is het een auto van de zaak dus heb ik de kosten zo laag mogelijk willen houden. Er was wel een klant bij mijn dealer die mijn alu dragers wilde ruilen voor zijn zwarte "Active" dragers maar die zijn mat en de sportline heeft ze glanzend...

Ik lees dat jij zelf veel hebt gedaan m.b.t. het spuiten. In mijn geval was het goedkoper om de dakrails uit te wisselen (RS dakrails is ook metallic zwart glanzend) en de lijsten te wrappen. Bovendien heb ik nog wel eens een dakkoffer bovenop, dus was spuiten bij mij weer niet zo handig, al stelde de dealer dat wel voor in eerste instantie. De grille en de spiegelkappen heb ik via de dealer en deze zijn ook origineel.
Je hebt wel spacers maar geen verlaging?
 

Antera

Donateur
Sportline exterieur.. ingrediënten:

Skoda spuit de zwarte delen in metallic zwart. Aangezien de lijsten rondom de achterruitjes geplakt zitten moesten deze aan de auto gespoten worden. Hierdoor is, omwille van de dikte van de laklaag, bij mij alles in uni zwart gespoten.

Grille:
-Omlijsting nieuw besteld van een sportline
-Binnenwerk (ribben) en radarkapje nieuw besteld. Die zijn bij een sportline gewoon hetzelfde als bij de active (!) Bij bestellen rekening houden met wel of geen ACC.

Bumperrooster onder:
-Lijstjes (L-M-R) ook besteld van een active. Deze zijn zwart kunststof en meesgespoten. Hierdoor geen chroomspatjes bij steenslag en kosten geen drol.

Mistlampen:
-Smokefolie 70% opgeplakt. Nu lijkt de ondergrille door te lopen. Erg vet al zeg ik het zelf. Moeten alleen nog led-lampen in.

Spiegelkappen, raamomlijsting en dakdragers gespoten. Antenne was gelukkig af-fabriek al zwart!

Portierlijsten onder:
-Striping tape 12mm breed

Overig:
-De bekende Milotec kapjes (de originele variant bij superskoda vond ik te duur)
-Spacers 10mm voor en 15mm achter. Met dank aan het forum en @Antera !!

Binnenkort alleen nog even naar @Antera voor het betere aan- en uitzet werk:-)
benieuwd naar de foto's
 
Bovenaan Onderaan