Oliewissel octavia RS hybride

Tees

Donateur
De mild hybrid heeft een 48V systeem, de PHEV een 'high voltage' systeem. Hoe high de voltage is kan ik gek genoeg nergens vinden. Als het dezelfde (maar kleiner) is als in de MEB modellen, dan is t 408V.
 
De mild hybrid heeft een 48V systeem, de PHEV een 'high voltage' systeem. Hoe high de voltage is kan ik gek genoeg nergens vinden. Als het dezelfde (maar kleiner) is als in de MEB modellen, dan is t 408V.
Het gaat volgens mij om de regelunit van de 12volt accu (de “normale” accu) Het gaat om een PHEV. Deze is bij mijn RS ook vervangen
 
ja ik vond het ook vreemd, maar er werd verteld omdat het een phev is het daarom geen 12 volt is, maar ik heb nog steeds mijn twijfels daar over,
maargoed als het maar geregeld wordt
 

coppe218

Senior Member
Bijzondere benadering. Startaccu/accesoireaccu is gewoon 12v en geen 24 volt wat er beweert wordt bij de phev. Daarnaast kent de accu voor het aandrijfsysteem een voltage van ongeveer 400v waarschijnlijk. De mildhybride zal een accupakket hebben van 48v, al denk ik dat de boordnetaccu ook gewoon 12 v is.
 

spikehome

Forumguru
Ik heb dan wel geen hybride RS maar de echte RS zeg maar :).
Vandaag weggebracht voor de eerste 2 jaarlijkse beurt.
Kreeg van Zijm Nijmegen netjes een link waar ik de status en kosten kon zien.
Ik schrok hier wel van.
Mijn auto heeft nu een 8800km gereden.
Grote beurt €438,-
Olie vervangen €163,-
Remvloeistof €110,-
Interieur filter €85,-
Dat is gewoon €800,-
Met de golf GTI was die nog niet de helft (wel flink wat jaren terug weer)
 

Tees

Donateur
Wat doen ze eigenlijk bij de grote beurt als het géén olie, remvloeistof of interieurfilter is? Een extra groot rondje om de auto lopen?!?
Ik vind de vakgarage al aan de prijs soms, maar €85 voor een interieurfilter dan handelsprijs €15 heeft en 5 min werk is, daar verdienen ze lekker aan!
 

spikehome

Forumguru
Dat vroeg ik me ook al af, en gezien de kmters die gemaakt zijn is interieur filter niet eens nodig, en remolie hoeft van mij ook niet al gedaan te worden.
Eerste Olie wissel vind ik wel belangrijk maar hoort dat niet in de grote beurt te zitten!
 

hemi24

Forumguru
Remvloeistof bij 2 jaar..?!?

Voorschrift is toch de eerste keer bij 3 jaar en vervolgens om de 2 jaar?
Interieurfilter zou ik elk jaar vervangen en ja, daar verdienen ze lekker op…

:pieker:
 
Bij een grote beurt hoort een oliewissel in te zitten. €85,- voor een interieurfilter kan ik alleen begrijpen bij auto's als de Volvo V50/Ford Focus, waarbij het gaspedaal verwijderd moet worden om er bij te kunnen.

Ik ben vooral benieuwd wat er allemaal onder de grote beurt valt. Maar ik had hier zeker een heftig woordje met de dealer over gehad.
 

spikehome

Forumguru
ja ben al aan het discussiëren dmv de link.
Bij ophalen komt het nog eens terug.
Gemeld ook dat je volgens mij de remolie ook kan meten of vervanging nodig is.
Al lees ik wel dat elke 2jaar normaal is, dus zou dit gewoon IN een grote beurt moeten zitten.
 

Tees

Donateur
Volgens mij geldt voor remvloeistof idd eerste keer na 3 jaar, daarna elke 2 jaar. Interieurfilter doe ik ook elk jaar, maar staat denk ik voor elke 2 jaar of 15k km in de boeken. Olie is idd max elke 2 jaar. Dus volgens mij horen al die dingen gewoon in een grote beurt te zitten.
Remvloeistof meten wordt normaliter niet gedaan, is niet betrouwbaar genoeg.
 

EdK

Forumguru
Remvloeistof moet je niet mee spelen
Gewoon vervangen of je moet op bepaald moment geen remkracht willen hebben in een nood situatie
 

Fmoon

Forumguru
Ja die olie en filter horen gewoon in de grote beurt prijs, criminele berekening zo. Remvloeistof was pas nodig bij 3 jaar en daarna elke 2 en is altijd een los bedrag.
 
Bovenaan Onderaan