Olietemperatuur sensor

Mensen, kan in het forum niets van vinden maar waar bevind de olietemperatuur sensor zich bij een 1.6TDI 2016?

Erwin
 

hemi24

Forumguru
Ik dacht dat dit een gecombineerde sensor was voor oliepeil én -temperatuur.
Zal onder in het blok zitten dan...

Edit : wat gevonden:

673B2D5D-13CC-4B55-92A8-8EA1E6E54115.png
 
Laatst bewerkt:
geen goede waarden of helemaal niet?
Ik ben niet helemaal zeker, vind dat temperatuur snel schommelt. Bij 100km per uur rond de 98 graden, bij 120 rond de 105 graden, als ik dan gas terug neem loopt ie eerst nog even op naar 109 en dan weer naar 100 graden, kan ook niet echt vergelijkings materiaal vinden wat de olietemperatuur mag zijn bij een 1.6TDI met 120 pk en dsg.
 

Duijzer

Donateur
Komt mij niet bijzonder voor hoor. Natuurlijk schommelt de temperatuur wat onder invloed van belasting en snelheid. Hij meet maar op één plaats, geen gemiddelde systeemtemperatuur. Maar deze waarden zijn niet zo gek. Boven de 100 graden is goed, dan verdampt in ieder geval het water eruit.
 

Renkie

Forumguru
Ik merk ook (S3 2.0 150pk TDI) dat als je flink gas geeft en daarna het gas loslaat je ziet dat dan kort de olie temperatuur nog oploopt.
Reden mij niet bekend maar ik denk dat het normaal is.
 

brepus13

Forumguru
Dat is volkomen normaal.... na belasting gaat de temp kort omhoog omdat je koelwater even tijd nodig heeft om de temperatuur naar beneden te brengen. Als je bijvoorbeeld hard rijdt en dan rustiger gaat rijden neemt je koel wind af terwijl er nog wel warmte in je blok zit... koelwater heeft even nodig om dit op te nemen.

niet druk om maken.
 

ZaRoK

Senior Member
Ervaar dat ook in mijn O3;
Als ik van huis rij, de ring op en dan de snelweg en de cruise op 105km/h zet, dan blijft de olie temp op 75 graden schommelen.
Als ik dan de cruise uitzet, en de snelheid laat zakken tot zegmaar 85 en dan versnel naar 110, de cruise op 105 weer aanzet, dan stijgt de olie temp wel netjes naar 90. Hierna stijgt hij gewoon mee met de snelheid(130kmh is 105 graden).

Hoe het komt weet ik ook niet maar zal wel goed wezen.
 

mwhite

Forumguru
Ik ben niet helemaal zeker, vind dat temperatuur snel schommelt. Bij 100km per uur rond de 98 graden, bij 120 rond de 105 graden, als ik dan gas terug neem loopt ie eerst nog even op naar 109 en dan weer naar 100 graden, kan ook niet echt vergelijkings materiaal vinden wat de olietemperatuur mag zijn bij een 1.6TDI met 120 pk en dsg.

ik heb een 1.4 tsi en verglijkbaar beeld..
schommelt best snel.
 
Na het verversen van de olie met de de juiste specs zie ik dat temperatuur van de olie minder warm word, dus misschien had hij wel de beurt nodig of zat er niet de juiste olie in, in ieder geval alles weer normaal qua temperatuur.
 
Bovenaan Onderaan