Olietemperatuur op scherm

Freekw

Actief lid
De Yeti is van de week APK gekeurd en een onderhouds beurt laten doen.
Toen ik thuis was wilde ik de olietemperatuur parameter weer instellen zodat ik hem tijdens het rijden kan aflezen.
Dan weet ik wanneer ik het gaspendaal echt kan intrappen.
Maar helaas kon ik niets meer vinden. in het MFA display komt hij niet meer voor gewoon weg.
Ook bij instellingen is hij niet meer te vinden.
Bij de garage wassen ze hun handen in onschuld.
hoe krijg ik hem weer zichtbaar?

EdK

Forumguru
Hebben ze een update in de garage gedaan of wassen ze daar ook hun handen in onschuld ?
Maar goed iemand met VCDS kan het zeker weer instellen.

Met een klein uurtje ben jij in Breda en kan @Antera je zeker helpen
En kun je meteen eventuele andere instellingen aan of uit laten zetten door hem !
Op zijn website kun je al kijken wat de mogelijkheden zijn...

Tees

Donateur
Volgens mij is bij deze generatie de olietemperatuur alleen zichtbaar als de auto op variabel interval voor onderhoud staat. Kan t zijn dat de garage dat bij het resetten naar vast interval heeft gezet? Ik zou dat expliciet navragen bij de garage en/of langsrijden met het verzoek dat te controleren. Kan je trouwens ook zien naar wanneer het volgende onderhoud aangegeven wordt door de auto.

EdK

Forumguru
Schiet me iets te binnen !!
@Captain Hook had jij ook niet zoiets vergelijkend met je RR Roomster met je dealer ?

En had je toen ook niet een dealer die zich in de onschuld waste ?

Freekw

Actief lid
Tees dat zou goed kunnen. ik zie bij het onderhoud nu 15000km/ 363 dagen staan.
Maar hoe verander ik dat in varabele interval

Captain Hook

Forumguru
Idd @EdK !
Dat was destijds een 'vervelende' discussie met de lokale garage. Die maar bleef beweren dat het er nooit op gezeten zou hebben.
Uiteindelijk is het weer gecoriggeerd. En was het 'zomaar' weer terug... :koffie:

het was ff zoeken, maar dat relaas is hier terug te vinden:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Terugveranderen moet met VCDS of soortgelijk. Ik zou gewoon teruggaan naar de garage en vriendelijk verzoeken of ze dat (uiteraard kosteloos) terug willen zetten en voortaan er vanaf willen blijven met hun vingertjes.

Tees

Donateur
Ah, dus het kan ook nog niet gerelateerd zijn aan t serviceinterval. Maar hoe dan ook zal de garage iets gedaan hebben waardoor dit weg is.
Heb je trouwens in de Maxidot al gekeken bij wat er weergegeven wordt? Kan ook zoiets simpels zijn als dat de weergave van de olie temperatuur uit staat.

Captain Hook

Forumguru
dat de weergave van de olie temperatuur uit staat.
In de versie van zoveel jaar geleden KON je de weergave niet uit of aan zetten. Daar ging destijds nou juist de discussie over...
Ze (de Skoda garage) hadden destijds iets vernaggeld bij een s/w update, verklaarden de klant voor gek, en dat was het dan.

Vervelend voor die arrogante piepeltjes bij Skoda/Pon was dat ondergetekende zich niet zo snel gewonnen gaf... :koffie:
Getverderrie, als ik er nu weer aan terugdenk. Één van de vele redenen waarom die hele branche voor mij had afgedaan. En anno nu? Bij Ford garages hetzelfde laken een pak. :tongue:

Tees

Donateur
Ik moet toegeven dat ik niet zo vaak in dat menu kijk, één keer instellen en dan laten voor wat het is :). Herinner me alleen dat er bijna alles in stond (maar wellicht dus niet alles). Al lees ik net dat het erg afhangt van de auto of het wel of niet aan te vinken is in het Maxidot menu. Dus het is het controleren waard.

Freekw

Actief lid
Voorheen kon ik die olietemperatuur aan of uit zetten maar nu is deze optie gewoon weg. Ze hebben geen update gedaan heb ik ze voor gewaarschuwd ivm chippen. Een olie vervang reset heben ze wel gedaan.

Tees

Donateur
Dan zullen ze bij de servicereset wel wat veranderd hebben. Het kan (ondanks de ervaring van Erik) wel samenhangen met t ingestelde interval, al lijkt dat niet voor elke auto zo te zijn.

Rallye

Forumguru
Zou een update van de motor software die je chippen ongedaan zou maken niet iets anders zijn dan een update die zo’n functie verwijdert?

Bovenaan Onderaan