Olielekkage icm olie die sterk ruikt naar benzine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tees

Donateur
Wat ik niet snap...een Kamiq van augustus '24 zit nog gewoon in de garantie...je hebt dit binnen de termijn gemeld, als er problemen van komen was je in principe gedekt.
Klinkt mij een beetje als paniekvoetbal in de oren dat je hierom de auto meteen weer verkocht hebt. En de handelaren zijn ook niet gek, die ruiken ook wel dat er iets aan de hand is. En tsja, dan doet dat jou pijn in de portemonnee.

andrehj

Forumguru
@Sakev Ik ben het met @Tees eens. Het is nu toch juni 2026? Dus dan zit de auto toch nog in de garantie? En verder is het enige wat we zeker weten dat de het oliefilter lekte. Al het andere is speculatie. Ondanks dat een lekkend oliefilter niet normaal is, is dat toch geen reden om een auto (voor veel te weinig geld) te verkopen? Een nieuw filter kost maar een tientje....

Sakev

Nieuw lid
ik heb totaal geen vertrouwen meer in de skoda 1.0 , en dan is het gewoon wegwezen, en als ik zie hoe de dealers werken nooit weer een vag auto

Tees

Donateur
In dat geval wens ik je succes met alle toekomstige auto's. Het gras is niet groener bij de buren, maar daar kom je vanzelf wel achter.

En de 1.0 TSI is een van de betrouwbaarste blokken die VAG gemaakt heeft, zeker de afgelopen 20 jaar. Maar goed, je hebt je mening al gevormd op basis van één uncidentje

hemi24

Donateur
Vraag ik me nog af wat je in die 27d km met dat motortje hebt uitgespookt…?
Ik had een Scala met de 1.0 TSI en die liep na 180d km nog als een zonnetje, met 0-olieverbruik.
In mijn optiek is dat blokje echt één van de beste series die VAG de laatste jaren bouwt.

Fmoon

Forumguru
Oké, anders dan. Heb onlangs m’n vader geholpen met een nieuwe auto te kopen. Auto ingeruild die ook 44.5 nieuw was, 4 jaar oud 60dkm op de teller. En 31k voor gehad als inruil. (Zelf had hij die gekocht voor 37k 1 jaar oud). Ook daar kwamen ze eerst aan met 24k, maar gewoon flink door onderhandeld.

Duijzer

Donateur
Ergens is een handelaar heel blij met een jonge Skoda met weinig kilometers voor weinig geld. Even een beurtje met nieuwe olie en een filter en hij kan weer....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan