!!olie temperatuur weergave Maxidot!!

Canon-Eye

Forumguru
Toch wel bijzonder. Zelfs mijn Fabia Greenline (05/2011) had al weergave olietemperatuur...

En gelukkig maar, want dit én het actuele verbruik geven voor mij de meest belangrijke informatie als ik met de caravan onderweg ben door bergachtig terrein.
 

JeSko

Forumguru
Zeker bijzonder @Canon-Eye ,eerst dacht ik dat in mijn typische stijl weer eens wat miste, omdat alle reacties ook in de richting wezen van het aanwezig moeten zijn van deze controle, maar het zit er gewoon echt niet op...
 

JeSko

Forumguru
Je hebt blijkbaar drie verschillende schermpjes tussen de klokken. Afhankelijk van uitvoeringen en model.

Minidot = beperkt en kleiner scherm. Foto 1.

MFI of MFA = functioneler scherm met dezelfde grootte als Maxidot. Olietemperatuur niet zichtbaar. Foto2

Maxidot = scherm waarop alles zichtbaar is, waaronder olietemperatuur. Foto3

Tussen mfi en Maxidot zit op het zicht geen verschil, enkel in de functionaliteit, mfi = geen olietemperatuur, Maxidot = wel olietemperatuur. Jammer!

Mini 772860es-960.jpg

Mfa/mfi hqdefault.jpg

Maxidot
post-128139-0-79371200-1457695268.jpg

Bij opstarten komt er bij mij ook de tekst op MFA display.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

eriktv

Forumguru
Bij mij alles precies hetzelfde, hij was verdwenen na switch van VOI naar vast onderhoudsinterval in de instellingen. Sinds VOI aan staat is ‘ie gebleven.
 

JeSko

Forumguru
MFA = Maxidot toch..?!?

Ik kom drie verschillende benamingen tegen, o.a. op Briskoda en Skoda-Forum eu, MFA, MFI en MFD, denk dat dat met de taal te maken heeft, Maxidot schijnt net wat anders te zijn. En overal komt terug dat enkel Maxidot Olie kan lezen, alles daaronder niet. Mijne lijkt op een Maxidot maar kan geen olie temp lezen, dan lijkt het mij dat ik geen maxidot heb.
 

EdK

Forumguru
dan lijkt het mij dat ik geen maxidot heb.
Hebt je wel !!!
Je had minidot en maxidot
Minidot was/ is een monochrome ( meestal rode tekst ) scherm
En maxidot is het LCD scherm wat jij ook hebt !!
Nu kun je 2 dingen doen, je voelt met je vinger in het olievulgat en verbrand je je vingers dan is de olie HEET
Voelt die warm aan dan is die dus warm
En voel je geen warmte dan is die KOUD.

Maar serieus , ik had Maxidot bij me FAb 1 als optie en bij de RR en had geen Olie temp aanduiding !
Bij de Yeti had ik het voor eerst en nu bij Fab 3 ook weer.
En daartegen had kapitein Haak het in eerste instantie wel in zijn RR, na een update was het verdwenen en uiteindelijk na veel gezeur hebben ze het weer naar voren getoverd.

Dus een Antera zal het bij jou ongetwijfeld naar boven kunnen toveren met VCDS als hij het kan vinden in de VCDS software.
Niets te vinden dan zal je de vinger methode dus moeten toepassen
 

Tees

Donateur
Zou het nog motor-afhankelijk kunnen zijn? Dat sommige motoren wel een olietemperatuursensor hadden en andere niet? Dat kan je iig makkelijk nazoeken in VCDS of OBDeleven, door een van de meetwaardenblokken uit te lezen (heb t laatst bij de mijne gedaan, en die heeft géén olietemperatuursensor helaas).
 

hemi24

Forumguru
Je het gewoon een Maxidot, zoals anderen ookal bevestigd hebben.
Voor de S2 zijn er maar 2 smaken:

upload_2021-4-9_20-30-47.png
 
Bovenaan Onderaan