Vandaag even auto wissel Panda van mijn vrouw en van onze dochter. Op de Panda van onze dochter zit een trekhaak en mijn vrouw gaat een weekje weg en neemt de fiets mee. Goedkoper dus dan op haar Panda ook een trekhaak te laten monteren. Bovendien is het haar "ex" auto. We hebben deze destijds doorgeschoven naar onze dochter toen mijn vrouw de Kia Picanto van haar overleden vader erfde.
Dochterlief is niet zo van het schoonmaken, dus mocht ik de Panda even reinigen. Zag er niet uit. Gelijk bandenspanning en oliepeil gecontroleerd. Banden stonden uiteraard te zacht. Oliepeilstok blijkt aan de onderkant afgebroken (deel in de circel ontbreekt) Schijnt een kwaal te zijn. Waarom ook van kunststof en niet gewoon zo'n metalen exemplaar?
Daarbij is dat ding ook nog prijzig: € 42!
Uiteraard wel gelijk besteld.
Commentaar van mijn dochter: " ik heb dat ding nooit gemist. Wat moet ik ermee?"
Hopelijk zwerft dat afgebroken deel niet door het motorblok, maar ik heb al gelezen dat deze waarschijnlijk door het filter wordt tegengehouden.
Ga na terugkomst wel even naar de garage, want de auto heeft nog niet zo lang geleden een beurt en APK gehad en ik ben benieuwd of de garage dit heeft opgemerkt of dat het toevallig net daarna is afgebroken.