Ik zat gisteren mijn eigen topic even door te lezen, mede ook met betrekking tot de velgen "discussie" in het topic van Jeffrey.
Tussen de (met foto bijlage) post van 19 januari en 13 september 2023 zitten er ineens andere velgen onder de auto. Verhaal erachter heb ik toen niet opgetekend.
Het zat zo: banden die om de originele velgen zaten maakte nogal wat herrie. Ook de grootte van de velg 18" zou hieraan kunnen bijdragen. Bij de dealer mocht ik even wisselen met een 17" set die ze nog hadden liggen met andere banden. Dat scheelde behoorlijk wat in geluid maar had nog twee voordelen.
Door de hogere wang van de band geen (minder) angst voor borduurschade en ik vond ze mooier staan onder de auto. Ik ben niet zo van de zwarte velgen. En ook nog eens uniek, want deze zie je nooit onder een Arona. Het zijn 17" Chesterfield VW T-Cross velgen.
Aanvankelijk wilde de garage ze niet verkopen, maar na nog een keer lief vragen (ik had zelfs omruilen geopperd) mocht ik ze overnemen voor € 350 all in. Hebben ze ook nog SEAT naafkapjes voor besteld. Wisselen van de wielen hoefde ik ook niet te betalen én de originele velgen kreeg ik ook nog eens mee. Die kon ik later verkopen als nieuw op MP.
Dus...zo is het gekomen.
Ik denk alleen nog wel eens; ik zou de Golf GTI velgen die ik onder de Touran had zitten er wel eens op willen hebben. Maar waarschijnlijk was het de combi die het destijds zo gaaf maakte. Was ook vrij uniek overigens. Een auto die ik, net als
@JeSko toen met gemengde gevoelens heb weggedaan. Mooiste en fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad.