OIII RS TDI 4x4 DSG gekocht

Tja, het rijplezier was van korte duur. Ik heb een baan aangeboden gekregen in onze stad en daardoor hoef ik niet veel kilometers meer te rijden (een diesel is dus overbodig) en aangezien ik in de stad werk, is een 4x4 ook niet echt meer nodig. En aangezien wij erg tevreden waren over de Suzuki Swift die mijn vrouw in juli nieuw gekocht heeft, zijn we toch maar eens gaan praten met de Suzuki-dealer. Niet voor een brave 1.2 overigens...
Nee, als alles loopt zoals ik hoop (vandaag het de papieren voor het aanvragen van het kenteken opgehaald), donderdagmiddag een nieuwe Swift Sport Mild Hybrid ophalen met alles erop en eraan: navi, dode-hoek-assistent, 17" lichtmetaal, dubbele sportuitlaat, etc. en met slechts 100 kilometer op de teller.
En nogmaals nee: dat zijn geen 129 paardjes in het vooronder (zonder electro-motor): naar alle waarschijnlijkheid (meerdere bewijzen zijn her en der te vinden op Youtube en internet) heeft de Sport 150 pk (en dan komt de electromotor er nog bij van 14 pk :yeehaa:!!

Qua rijden is me dan ook opgevallen (testritten) dat de Sport veel sneller aanvoelt als de Octavia RS.
Maar ja: een Swift weegt 1000 kilo, heeft 150 pk (6,6 kilo per pk), de RS weegt 1500 kilo met 184 pk (8,15 pk per kilo).

Dus ik ga het Skoda-tijdperk afsluiten, wens iedereen veel plezier van zijn/haar Skoda en wie weet tot ooit!

Doei!!

Bakboord1

Forumguru
Veel plezier met de nieuwe baan en de swift!

Ik ga precies de andere weg bewandelen en heb een Skoda gekocht waardoor onder andere de swift de deur uit gaat.

Leuke scheurijzertjes die swifts. Heeft de nieuwe ook nog dat v-TEC gevoel van een duw in je rug bij 5.000 rpm?
Onze 90pk voelt als 60pk als je normaal rijdt. Totdat je in het juiste toerengebied komt. Dan wil ie ineens als de brandweer. 6,6kg per pk is een mooie waarde!

JPs_OC2

Forumguru
Dat was kort maar krachtig genieten van je Skoda.

Succes met je nieuwe baan en veel plezier met de Swift :thumbsup:

Bovenaan Onderaan