OIII 1.0 TSI Style Business Combi, DSG-7, , MY2017

stitch

Lid
Vandaag mijn O3 opgehaald en de 1e 100km gereden.

Wat meteen opvalt is het opschakelen van de dsg in de D-stand.
Om de 10km schakelt hij op dus bij 50-60 rij ik in 6e versnelling. Vind ik helemaal niets na 80km per uur rij het pas fijn. In de S-stand vind ik hem in 1-2 versnelling heel onrustig.

Wellicht moet ik hem eerst inrijden....
 

stitch

Lid
Tunen of chippen of is dat het zelfde...hij hoeft niet met pks te hebben maar hij mag best wat soepeler opschakelen in de d-stand.

Vervalt mijn fabrieksgarantie als ik dit soort toepassing ga doen zonder tussenkomst van de dealer?

Ik lees hier verschillende bedrijven op dit forum: jd, tvs, vtune, dsgdokter.

Waar kan ik het beste naar toe voor deze aanpassing te laten doen?
 

B.Stuurder

Forumguru
Tunen of chippen of is dat het zelfde...hij hoeft niet met pks te hebben maar hij mag best wat soepeler opschakelen in de d-stand.

Vervalt mijn fabrieksgarantie als ik dit soort toepassing ga doen zonder tussenkomst van de dealer?

Ik lees hier verschillende bedrijven op dit forum: jd, tvs, vtune, dsgdokter.

Waar kan ik het beste naar toe voor deze aanpassing te laten doen?
In het geval van de DSG is tunen niet chippen. Tunen is afstellen, in dit geval softwarematig. Bij chippen plaatst men een andere chip in een besturingssysteem, maar dat gebeurt niet zo heel veel meer, heb ik begrepen en volgens mij alleen bij de motor om de prestatie te verhogen. Als je de DSG laat tunen ga je niet harder rijden, het schakelpatroon veranderd.

Als je de DSG laat tunen dan stoppen ze er een ander programma in, je veranderd dus iets en dat zal de dealer niet goedkeuren, echter ziet de dealer dit normaal gesproken niet, tenzij ze er echt naar gaan zoeken. Wat ik heb begrepen wordt de kans op problemen met de DSG kleiner, dus heb je de garantie niet nodig.

TVS, ofwel de DSG dokter is de echte specialist op DSG gebied, zij hebben ook versnellingsbakken liggen en kunnen mechanisch ook aanpassen of repareren. JD kan het tunen echter ook, net als VAGtechniek in Nuenen en Hartog in Alkmaar.
 

stitch

Lid
Oke andere software. Maar als de dealer bij een onderhoudsbeurt de computer aansluit wordt die software dan niet overschreven of worden bepaalde updates (navi, apps en andere softwarematige dingen) dan niet geblokkeerd.
Het tune en chip verhaal is mij nu duidelijk. 1 vd bedrijven maar eens benaderen wat te doen. Bedankt voor de info.

Totaal wat anders.
Ander minpunt (mijn inziens) ontdekt vandaag. De 12v aansluiting in de kofferbank is continue en wordt niet uitgeschakeld als de auto wordt uitgezet. Met andere woorden mijn dashcam blijft continue draaien........
 

stitch

Lid
Ja zeker zitten er voor en nadelen aan de constante spanning... daar komen we wel overheen of ik maak hem schakelbaar.

Als ik de software bescherm dan zal de dealer ook bepaalde niet meer kunnen of ze komen er rap achter dat hij getuned is omdat het een leaseauto is zou de dealer bij constatering ervan dit kunnen doorgeven aan de LM.
Deze heeft in zijn voorwaarden staan dat ik niet mag tunen of chippen...dus ja wat is wijsheid!
Is jou dsg standaard aangepast of naar eigen advies zo aangepast door TVS.
 

Rallye

Forumguru
Vandaag onderweg met m'n Astra (140pk) met daarin 4 extra passagiers van rond de 13 jaar en ik kon de zwaarte goed merken. Vroeg me toch wel af, beetje angstig, of de 115pk straks wel genoeg zal zijn. Tijd zal het uitwijzen...

Bij zware belasting telt juist koppel in plaats van vermogen. Koppel heeft de 1.0TSI wel....

Ander minpunt (mijn inziens) ontdekt vandaag. De 12v aansluiting in de kofferbank is continue en wordt niet uitgeschakeld als de auto wordt uitgezet. Met andere woorden mijn dashcam blijft continue draaien........

Zeker gezien het feit dat dit (zie hierboven) makkelijker op te lossen is dan wanneer de 12v geschakeld zou zijn, hou ik het liever zo als Skoda het al jaren doet. Geldt overigens ook voor het stroompunt op de middenconsole. Dit bezorgt mij al jaren rustige autoreizen omdat de mmp3-spelers van de kids zo kunnen worden opgeladen. Overigens: hoeveel gebruikt je dashcam? Loop je echt kans op een lege accu? En zou het ivm parkeerschades zelfs niet handig kunnen zijn als de camera aan de stroom blijft?

Ik ben overigens benieuwd welke camera je hebt en hoe die is aangesloten.
 

stitch

Lid
Ook de 12v in de middenconsole is niet geschakeld en ook de usb Vd Radio is werkt niet want dan gaat de camera over in massa opslag apparaat.

Ik heb hem nu aangesloten middels de aansluiting in de kofferbak.

Camera die ik al 2,5 jaar heb maar altijd geschakeld is de dod ls430w. Perfecte camera!
Maar het lijkt me niet verstandig deze 24/7u aan te laten staan.

De power Magic kan maar dan kan ik net zo goed in de zekering kast een extra kabel leggen op het contactslot. Waar zit deze kast eigenlijk?
Maar of zelf zo handig ben weet ik niet.
 

Rallye

Forumguru
Camera die ik al 2,5 jaar heb maar altijd geschakeld is de dod ls430w. Perfecte camera!
Maar het lijkt me niet verstandig deze 24/7u aan te laten staan.

Maar waarom dan niet? Zou hij werkelijk je accu leegtrekken? Misschien is het anders mogelijk om de camera bij stilstaande auto alleen te laten reageren op waargenomen beweging?
 
Bovenaan Onderaan