Offerte rapid spaceback joy

duopenotti

Senior Member
Dag skoda rijders,

Na 6 jaar met veel plezier een skoda fabia greenline te hebben gereden, hebben we vandaag een offerte op laten maken voor een nieuwe skoda rapid spaceback joy 1,2 tsi 90 pk, in de kleur race blue metallic. Reden? Met name de (been-)ruimte achterin voor de kids (vergelijkbaar met een octavia).

Opties:
DSG
joy plus pakket:eek:.a. climatronic, stoelverwarming, parkeersensoren voor
panorama dak
reservewiel
lichtmetalenvelgen 16" antia silver
chromen raamomlijsting
vaste trekhaak

We gaan nog binnenkort een proefrit maken en dan zou het zomaar kunnen...
Wat mij persoonlijk tegen viel in het gesprek is de zeer matige prijs voor onze skoda fabia (€ 4500,-) en daarnaast zijn we nog in gesprek op evt. korting op de aanschaf van de rapid maar meer dan 2-3% op de totaal prijs ex. BPM zit er niet in. Dus dat wordt meer bijbetalen dan ik had voorzien.

Wel is de joy een rijk uitgeruste auto. Ik heb even zitten rekenen maar er zit voor meer dan €2300,- aan opties op tov de ambition uitvoering maar kost slechts € 140,- meer.
Daarnaast betaal je maar € 500,- extra voor de DSG, zit er € 600 euro voordeel op het joy plus pakket, en
€ 500,- voordeel op het panorama dak
Kortom veel voordeel maar weinig korting.

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaring is bij de aankoop met inruil. Ook ben ik benieuwd naar jullie mening over de opties. Ik twijfel nog een beetje over het lichtpakket. Zijn er nog andere aspecten die ik over het hoofd zie?
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de DSG bevalt. Wat zijn jullie ervaringen daarin?

Groet,
Eric

EdK

Forumguru
Weet niet bij welke dealer je nu bent geweest, maar eens langsgaan bij een ander kan zeker een positief bedrag opleveren voor de inruil

Maar goed hij is ook al 6 jaren oud en met hoeveel Kilometers op den teller ?
Kijk eens op internet naar vergelijkende wagens als de jouwe wat hiervoor de verkoopprijs is bij dealers en wat particulieren er voor vragen als ze hem zelf verkopen.
Dan krijg je voor jezelf een beter beeld of de aangeboden inruilprijs wel reël is...

En tsja het is altijd lager dan je verwacht, want jouw wagen is uiteraard stukken mooier dan al die anderen...... ( vat dit niet als persoonlijke noot op )

i2Paq

Senior Member
Mooie wagen!

Zelf heb ik ook even zitten kijken naar de Joy, maar omdat er dan bepaalde accessoires niet mogelijk waren is deze het niet geworden.

Het Lightpakket heb ik uiteindelijk wel genomen omdat ik nu ook Xeon heb en dat tov. halogeen een enorm verschil maakt.

Mijn Rapid komt binnen nu en 2 weken, ook met DSG.

Noord26

Forumguru
Mooie wagen!

Zelf heb ik ook even zitten kijken naar de Joy, maar omdat er dan bepaalde accessoires niet mogelijk waren is deze het niet geworden.

Het Lightpakket heb ik uiteindelijk wel genomen omdat ik nu ook Xeon heb en dat tov. halogeen een enorm verschil maakt.

Mijn Rapid komt binnen nu en 2 weken, ook met DSG.

Houd er wel rekening mee dat het geen echt Xenon met volledige opbrengst is. Maar dat het gaat om lampen die (zonder automatische hoogte regeling) wat minder licht geven dan echt Xenon.

Cordoba

Forumguru
Net als EdK denk ik dat je eens bij een andere dealer moet gaan kijken (en niet een andere vestiging van dezelfde moedermaatschappij): afhankelijk van wat ze hebben staan, en waar bij hun klanten vraag naar is, kan dat een substantieel verschil opleveren. Aan de andere kant is een Fabia van 6 jaar terug natuurlijk wel het oude model, dus dat zal ook fors schelen op de inruilprijs en er is natuurlijk ook een overschot aan greenlines uit die jaren.

StefanN

Forumguru
Wij hebben onze auto ook particulier verkocht.... veul meer dan inruil gekregen... met als resultaat.....:
1ad547ffc046370ee1e13db4502be49e.jpg

Een joy....

groet Stefan

duopenotti

Senior Member
Mooie bak! @StefanN

Volgens ANWB is de inruilwaarde € 5650 euro echter een aantal acc. worden niet meegenomen zoals gordijnairbags, maxidot, raam bediening achter en de trekhaak. Op gaspedaal is een vergelijkbaar model €7000-8000 waard.
Ik heb slechte ervaring met particulier verkoop. Vage figuren die half dreigend je auto voor hun prijs willen kopen. Dus liever niet.
Wat is de korting die je zonder inruil zou kunnen bedingen? Iemand enig idee?

StefanN

Forumguru
Wij hebben m op autoscout gezet en een bedrijf uit Purmerend heeft m gekocht voor bijna 2000 meer dan anwb koers....
Moet er wel bij vermelden dat het een Hyundai i20 van 2011 betrof met 60000 km's

groet Stefan

Waalko Kramer

Forumguru
Mooie bak! @StefanN

Volgens ANWB is de inruilwaarde € 5650 euro echter een aantal acc. worden niet meegenomen zoals gordijnairbags, maxidot, raam bediening achter en de trekhaak. Op gaspedaal is een vergelijkbaar model €7000-8000 waard.
Ik heb slechte ervaring met particulier verkoop. Vage figuren die half dreigend je auto voor hun prijs willen kopen. Dus liever niet.
Wat is de korting die je zonder inruil zou kunnen bedingen? Iemand enig idee?

informeer eens bij Vruggink in Halle. (omgeving Doetinchem)

Of Jawes auto in Ede..

Blackokkie2

Forumguru
Wat ook helpt is kijken welke occasions er bij de dealer staan, heeft hij er bijvoorbeeld al 3 auto's als de jouwe staan zal hij jou minder inruil geven, heeft hij er 0 staan en is er net een klant weggelopen omdat er niet zo'n wagen staat krijg je er meer voor.

Green

Actief lid
Misschien overbodig te melden,maar kijk ook eens op de site van skoda.nl.
Daar staat onder het kopje voorraad auto,s (die in het land op voorraad staan). Vaak mooie aanbiedingen.
Bij voorraad auto,s staat bij welke dealer ze staan. En welke optie,s er zoal opzitten.

Voorbeeld mijn vader wilde 2 jaar geleden een roomster bestellen,bij hun dealer broekhuis in Assen.
Alles samengesteld en auto totaal prijs ging ver over de €21.000.

Ik toendertijd rondgeneusd op voorraad lijst skoda.nl en uiteindelijk auto opgehaald bij de Meern in Utrecht.
Scheelde toen zo,n €2800,- op indentieke auto,we zijn in de Meern terechtgekomen vanwege voorraad zijnde gewenste kleur. Qua inruil scheelde het maar €375 met Assen,dus snel verdiend.
En gelijk een mooi ritje in een nieuwe Auto!!!
Schijnt volgens verkoper in Utrecht ook dewerkwijze van de dealers in het algemeen,rondneuzen wat bij de collega,s voorraad op staat,en klant gewoon offerte hanteren met prijslijst prijzen.

Succes!!!:yeah:

Ridley

Forumguru
Probeer het eens bij Van Udenhout in Veldhoven. De showroom wordt nu verbouwd en dsg gratis aangeboden op de Rapid. Wel wat verder weg, maar wellicht wel de moeite waard.

Gezien je km stand zou de Fabia wel meer moeten doen in mijn ogen.

Green

Actief lid

ertromp

Forumguru
De tip van @Green volgen
Spit de voorraadlijst maar eens door
Veel van die voorraadauto's zijn al aan dealers verkocht en die willen er maar wat graag van af
En of je nu bij dealer A of B of C in het land aankoopt je hebt gewoon overal je garantie
Mijn Seat heb ik ook vorig jaar zo gekocht en ben op verschillende adressen geweest en de knoop doorgehakt bij de dealer waar er onder de streep het minste bijbetaald moet worden. En dat was dus niet in mijn woonplaats Apeldoorn maar ca. 80-km oostelijker
Die reiskosten een paar keer is heel snel terug verdient

Bovenaan Onderaan