Octavia VRS MK2 FL stuurwiel Mk3

Beste Leden,

Voor dat ik het wiel zelf opnieuw ga uitvinden, ben ik benieuwd of iemand het hier al eerdee heeft uitgevoerd.

In mijn Octavia VRS handbak heb ik geen stuurwiel bediening.

Nu wil ik van een mk3 Octavia vrs het vlakke stuurwiel met stuurwielbediening plaatsen.

Welke onderdeelnummers heb ik nodig/kan ik gebruiken?
- vlakke onderkant stuurwiel zonder flippers.
- airbag
- stuurkolom module
- superb stuurwielknoppen

Welke aanpassingen met VCDS moeten er hierna uitgevoerd worden?
Wat moet ik eventueel nog meer doen?


Hopelijk kan iemand mij helpen






IMG-20221119-WA0007.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru

Je krijgt de knoppen niet werkend volgens mij, aangezien de O2 niet de nodige bedrading lopen heeft om een mfsw van een nieuwere O3 te plaatsen.. maar mss weet iemand anders hierover meer.
 

ertromp

Forumguru
Je zult eerst moeten kijken met VCDS welke stuurwielmodule je hebt: een lowline, midline of highline.
De Highline is de enige waarmee de knoppen gaan werken.
Ook de slipring (springveer) moet je weten welke het is en of die met het nieuwe stuurwiel past/werkt

Kijk hier maar eens:

Nieuw stuurwiel in Octavia 2 FL / BJ 2009-2013

Vandaag binnen gekregen: Het is dit stuurwiel van Cars Equipment: http://www.cars-equipment.com/www/e...els-3/oem-flat-bottom-mfsw-steering-wheel-13/ Binnen 3 dagen levering en keurig verpakt. De demontage en montage: Allereerst auto spanningsloos maken een...
www.skodaforum.nl

Je moet wel even uitzoeken welke stuurmodule je hebt en wat dan allemaal mogelijk is:

Steering Wheel Control Module Versions - Ross-Tech Wiki


wiki.ross-tech.com
 
Je zult eerst moeten kijken met VCDS welke stuurwielmodule je hebt: een lowline, midline of highline.
.......

Ik heb nu een midline module omdat ik wel cruisecontrol heb. Dus moet dan sowieso naar een highline module.

Kwa sleepring zal ik ook een andere nodig hebben dan want heb nu geen mfsw.

Je linkje can cars-equupment werkt helaas niet
 
Bovenaan Onderaan