Octavia verlagen + 19" velgen

Inmiddels zijn er meerdere aanpassingen doorgevoerd, waarvan foto's zullen volgen :jaja:

Ook ben ik van plan morgen een schroefset te gaan plaatsen (van AP). Zijn er hier mensen die vooraf wat tips/tricks hebben voor ik mij er morgen in stort? Of eventuele problemen/tegenvallers? Zo ja dan hoor ik die graag!

Sneak peak:
IMG_6334.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Als je handig bent komt het goed. Hele veerpoot aan de voorzijde moet eronderuit. As moet los en daar een grotere dop voor nodig. Pas op je aandrijfassen dat je die niet uit hun lagers trekt.

Maar denk dat het er al onderzit ondertussen :-)
 
Schroefset is gemonteerd en ik moet zeggen dat de auto er optisch wel enorm van opknapt! Inmiddels ook bumperspoiler van de Sport Business uitvoering binnen, deze hoop ik volgende week te monteren. Ik ben erg blij met het resultaat so far!
Tot nu toe gedaan:

- Raamlijsten zwart gewrapt
- Sportline embleem zijkant (zwart)
- Zwarte grill omlijsting gemonteerd
- AP schroefset gemonteerd
- Nieuwe originele 19" Altair velgen gemonteerd
- Mistlampen vervangen voor LED met zelfde kleurwarmte als koplampen
- Achterzijde typeaanduiding verwijderd en logo vervangen voor zwarte variant
- Nieuwe diffusor in achterbumper gemonteerd met chrome sierlijsten

Foto's zeggen uiteraard meer dan woorden:


11111111111.jpg 22222222222.jpg

IMG_8210.jpg IMG_8253.jpg IMG_8224.jpg
 

JeSko

Forumguru
Heel mooi zo!! Echt een dikke bak geworden. Schroefset staat niet op het laagste denk ik toch? Op deze hoogte komt mijne ook ongeveer in Januari, stoer maar nog rijdbaar als daily.
 
Bedankt! Hij staat vóór ergens in het midden, achter staat het op de hoogste stand. Ik moet zeggen dat dat laatste mij toch iets tegen valt, aangezien ik de auto op vakanties graag wat hoger zou willen zetten.

Had eigenlijk ook wel verwacht dat die AP setjes wat hoger af te stellen zouden zijn, zouden hulpveren misschien een oplossing kunnen zijn? Ben bang dat ik met volle achterbank + kofferbak geen drempel meer normaal kan nemen.
 

JeSko

Forumguru
Dat zou je niet zeggen zo op foto's. En je moet je met deze verlaging geen zorgen maken hoor, mijn Superb stond op het allerlaagste geschroefd en ik heb daar nooit last met gehad dat die te laag zakte bij belasting op de achteras en daardoor vanalles raakte. Ik had op het laatste wel een lekke demper achter, wellicht omdat hij juist te laag stond plus misschien een fabrieksfout, wie zal het zeggen.
 

Antera

Donateur
Hulpveren kunnen niet op schroefsets helaas. En inderdaad achter kan hij misschien nog 1 a 1.5 1 cm hoger afhankelijk hoe ze de stelring hebben gezet achter. Gelijk met de rand van het binnendeel? Zo ja dan kan hij nog iets opgeschroefd worden
 

Okkie2017

Actief lid
Heel gaaf geworden

Mag ik vragen waar je die difuser achter met die sierstukken hebt gekocht? En ?

Kan ook via PM laten weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan