Octavia verkocht, wat nu?? Weer een Octavia of een golf?

floyd2

Forumguru
Vorige week mijn Octavia 1.2TSI 2010 verkocht en ik dacht wel even snel een nieuwe auto te regelen.
Nu had ik voor mezelf al bepaald dat het of een Octavia 3 combi,Golf 7 Variant of Seat Leon ST ging worden (VAG dus)
Ik dacht niet teveel eisen te hebben maar het aanbod blijkt nogal schaars te zijn!
Ik wil o.a. 1.4TSI,bi-xenon,6 bak,max.75000km en een radio waarop ik google maps kan gebruiken.
Seat in gezeten en van buiten mooi, van binnen is het net niet wat ik er van verwacht(doet wat goedkoop aan)
Die valt dus gelijk al af.
OctaviaIII, best mooi(voor de facelift dan) maar kwaliteitsgevoel haalt het net niet bij een golf ennnnn,
bijna niet te krijgen en duurder dan een Golf:pieker:
Ook vind ik 'm wat stugger rijden in vergelijking met mijn O2.
Dan de Golf, proefgereden in een R-line en die vond ik toch echt wel wat te stug(zelfs op 16inch winterbanden,zat ook nog 18inch bij)
Reed verders wel heerlijk maar haalt het qua uiterlijk niet bij de twee andere modellen(R-line is wel mooier)
Ook dit model nauwelijks te vinden met de goede specificaties.
Ook importmodellen(uit duitsland) is een dingetje, daar is het vaak de radio die een display ter grote van een telefoon heeft.
Wel zijn de kilometerstanden beter dan hier.
Heeft iemand hier ervaring met de golf 7 variant en de Octavia 3 en waren de verschillen groot?
Ik neig naar de Golf vanwege net iets hogere kwaliteit,mogelijke opties en multilink achterwielophanging.
Twijfel twijfel
 
ik heb zelf O3 1.4 tsi 150 pk (gechipt naar 195 pk) 3 jaar. De golf heb ik 6 maanden gereden en kan wel verschillen merkbaar voelen/horen en zien :)

PRO : Golf heeft betere stoelen, kwaliteit interieur is beter, stuk stiller dus beter isolatie en wielophanging is vooral op slechte wegdek beter

PRO: octavia meer ruimte in de koffer en achterin en natuurlijk prijs. ik zelf vond de passat te duur / golf variant te klein dus dan kom je bij Skoda uit.

Navigatie / geluid is geen groot verschil.

Mijn octavia is een import, maar 3 jaar geleden waren de prijs verschillen enorm. 2e hands octavia style 1.4 4000km op de teller was 35000 euro, in duitsland kreeg ik dezelfde 7000km op de teller voor 23500 en meer opties :)

zodra de prijs van de golf in de buurt komt van de octavia moet je de GOLF pakken. Heb je ruimte nodig zoals een passat dan koop de octavia. maar de betere auto is de GOLF.
 

floyd2

Forumguru
@Bjornricardo32, stoelen kunnen onderling natuurlijk ook nog kunnen verschillen.
Heb jij sportstoelen?
Ik heb Golf getest met de ergonomische stoel met massage en die zat natuurlijk als een vorst.
Maar je hebt ook nog sportstoelen en gewone stoelen.
Qua ruimte, 2 kinderen en een hond in de kofferbak moeten mijns inziens ook in de Golf goed passen.
Volgens mij is de ruimte op de achterbank het grootste verschil in vergelijking met de Octavia.
Prijsverschil is 2e hands weinig met een licht voordeel voor de Golf(dat was vroeger wel anders)
En importeren is inderdaad wel heel aantrekkelijk en de keuze is veel groter.
 

Rallye

Forumguru
Op de MIB2 Amundsen (Discovery Media) is Smartlink voor een ongeveer €250 te activeren als het niet al aan staat. Dat je meenemen in je onderhandeling.
 

Michelv.

Forumguru
Heb ook voor dezelfde keuze gestaan, Leon, Octavia of Golf. Uiteindelijk is het een Golf geworden, en in dit geval was ie goedkoper dan de octavia's.
Had specifieke eisen betreffende opties die erop moesten zitten, in de Octavia slecht te vinden of te duur voor mijn knip. Leon viel uiteindelijk af door de kleine navigatie die daar in zit(niet te vergelijken met de Columbus of de Discover Pro, in mijn ogen dan:D).
 

floyd2

Forumguru
Op de MIB2 Amundsen (Discovery Media) is Smartlink voor een ongeveer €250 te activeren als het niet al aan staat. Dat je meenemen in je onderhandeling.

Goed te weten!
Ik was al aan het kijken wat er met de radio's allemaal mogelijk was.
Bij sommige modellen was het bijvoorbeeld mogelijk om DAB toe te voegen door een module te plaatsen.
Daardoor kan ik al wat ruimer zoeken.
 

AVONK

Lid
Ik heb net een O3 combi gekocht met RS stoelen. De golf reed goed, de stoelen zaten goed maar hij is gewoon te klein als je zelf lang bent en er ook nog iemand achterin moet zitten.
Ik heb in twee Golfjes variant 1.6 tdi Dsg gereden met de sportstoelen en de Octavia 1.6 tdi dsg met de rs stoelen. De audio van de Octavia (canton set) klonk ook beter. De O3 had meer opties en kostte na wat onderhandelen hetzelfde als de Golf met dezelfde kilometerstand. De Golf reed wel iets dynamischer, de O3 was comfortabeler.

uitvoering van de Golf was de highline, de O3 was een Style Business. Alle auto’s uit 2015 met kilometerstanden van 105.000 tot 136.000.
Ik heb al twee eerdere O3’s gehad, en heb daar weer voor gekozen. Het blijft een fijne reisauto die geschikt is om een caravan mee te trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joti

floyd2

Forumguru
Nou, het is een golf variant geworden en wel een 1,4tsi highline met sportstoelen.
Alleen is het een importauto wat deze tijd wel een redelijk probleem is:thumbsdown:
Na 2 weken eindelijk in Nederland gearriveerd, ligt het RDW op z'n gat!!
De radio deed me twijfelen of dit de juiste auto was maar de rest was naar mijn zin.
Ik heb nu een Zenec ZE1010 besteld waarmee dit probleem is verholpen dus ik hoop dat er een beetje gang in komt met het op kenteken zetten.
Bedankt voor de reacties!
Die hielpen mee met de keuze maken:jaja:
 
Bovenaan Onderaan