Octavia RS TFSI DSG

Er rijdt hier bij ons in de buurt iemand met een Rode Ibiza FR met GT2260 kit van jullie. Tijdje geleden bij toeval paar sprintjes mee gedaan.
Ding is best rap en ik was maar klein stukje sneller met de Octavia. Toen kwam ik hem tijdje later tegen bij de wasboxen en vertelde hij dat hij zn software nog een keer door jullie liet aanpassen en dan nog wel een keer revanche wilde. Nou dat heeft hij tot 2x toe gehad (na 2 nieuwe mappings), maar bracht hem niet het gewenste resultaat ;)

Ah zo, bedankt voor de opheldering.
Vlotte Octavia heb je dus!

andrehj

Forumguru
Dit is mijn '06 octavia RS 2.0TFSI,
333pk/480nm
Sodemieter. Dat is niet weinig. Maareh, hoe krijg je dat via alleen voorwielaandrijving op de weg? Wielslip tot en met de vierde versnelling? Heb je hier geen 4WD voor nodig?
Wel een zeer mooie ombouw overigens. Buitenkant mooi standaard en dan zo'n bommetje in het vooronder. :jaja:
Heb je nog een mooie koppel-toerengrafiek die je hier kunt posten?

In de 1e en 2e versnelling is het wel een strepentrekker, maar de auto wordt als gezinsauto gebruikt dus dat gebeurt me niet vaak. Ik heb nog wel een ander speeltje om strepen te trekken :rockon:

Uitdraai:

1k0.jpg

andrehj

Forumguru
OK, je piekkoppel ligt dus pas bij 3500 rpm, terwijl dat standaard (bij een gewone 200 pk 2.0 TSI) al ergens bij 1500 rpm ligt. Hier zit dus een veel grotere turbo in die pas later "wakker wordt".

OK, je piekkoppel ligt dus pas bij 3500 rpm, terwijl dat standaard (bij een gewone 200 pk 2.0 TSI) al ergens bij 1500 rpm ligt. Hier zit dus een veel grotere turbo in die pas later "wakker wordt".

Als je het zo zegt dan klopt dat, ware het niet dat de piek nu op een ander punt ligt omdat er "veel" meer koppel wordt gemaakt.

Standaard heeft een RS TFSI een K03 turbo. De BYD motor die ik ingebouwd heb heeft een K04 turbo, deze is groter en kan meer vermogen leveren, echter tot 2200rpm spoolt deze hetzelfde als een K03, daarboven neemt de K04 afscheid en maakt veel meer koppel.

Ik heb een uitdraai bijgevoegd van mijn auto:
Rood is met originele motor met k03 turbo en een chipje @245pk/365nm
Blauw is mijn huidige setup met k04 turbo @ 333pk/480nm

Je ziet hier dus heel duidelijk dat de spool gelijk is, de auto is dus niet "dood" onderin.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft

1k0.jpg

LT83

Forumguru
Je gaat wel even voorbij aan het feit dat hij met de Downpipe mod gewoon wat rapper spoelt ;)
Wat ik zie is dat een K04 meestal toch wel iets later spoelt als je hem in de zelfde versnelling meet. Zeg 3/400 rpm.
Uiteraard bijna verwaarloosbaar.

@andrehj Dat fabriekskoppel is natuurlijk een grappig verhaal, 280nm bij 1500rpm haalt hij misschien enkel als je hem bij 50 in de 6 op zn donder geeft. Op de bank meet je een K03 bijvoorbeeld in 3 en een K04 in 4, dan heeft hij niet de tijd om tot 280nm bij 1500rpm te komen. Theoretisch misschien haalbaar dus, maar in de praktijk niet.

Overigens een nette vermogensopbouw, zal heerlijk rijden:)
Wat is je andere speeltje?

Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend even naar Rotterdam geweest, heen en terug met 160 op de cruise toch nog 1 op 11 gemiddeld :yeah:

Ik heb een FL RS stuur op de kop getikt ZONDER airbag.

Welke airbag kan ik daar in kwijt? Moet dat een 3spaaks airbag zijn of past een 4spaaks van een superb ook?

1k0.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@ertromp, jij weet hier het antwoord op toch? ;)
Ik dacht zelf dat de airbags van de O2 en de S2 qua passing uitwisselbaar zijn.
Als @ertromp het niet weet wil @Joske wellicht nog even ETKA raadplegen voordat hij naar z'n werk gaat :)

Okee, dus ff onder t moment van dubbel genaaid houdt beter.

De 3 en 4spaaks airbags van dit type stuur zijn gelijk?

Bovenaan Onderaan