Octavia RS TFSI DSG

Dit is mijn '06 octavia RS 2.0TFSI, standaard uitgerust met 200pk en een handbak.
Ik heb een paar dingen aangepast

Golf 5 edition30 motor met DSG ombouw
VW Racing inlaat
Kat aangepast
GFB DV+

333pk/480nm

R20 Voorremmen
Columbus ingebouwd
Achteramen in 35% getint.

Vorige week een facelift RS stuur op de kop getikt met knoppen en flippers, alleen nog ff een airbag erbij zoeken.

1k0.jpg

ertromp

Forumguru
Mooi project waar je mee bezig bent :thumbsup:
Dus compleet motor/bak gewisseld :thumbsup: Ben je daarbij veel "problemen / knelpunten" tegengekomen in bekabeling en elektrische modules?
Moest je nog iets veranderen aan motor ophangpunten?

Mooi project waar je mee bezig bent :thumbsup:
Dus compleet motor/bak gewisseld :thumbsup: Ben je daarbij veel "problemen / knelpunten" tegengekomen in bekabeling en elektrische modules?
Moest je nog iets veranderen aan motor ophangpunten?

Ja compleet gewisseld. Motor draait nog op mn originele ecu.
Alles is gewoon schroefbaar, originele steunen e.d. passen gewoon.
Enkel zelf een kabelboom gemaakt voor de DSG, maar was niet de eerste keer dus dan is het minder spannend.
Alle modules kun je gewoon naar automaat coderen, ook de teller werkt gewoon met automaat aanduiding. Zelfs het lampje welke zegt dat je de rem in moet trappen voordat je hem in de versnelling kan zetten zit er standaard al in.

Ik heb alles origineel aangesloten, dus ook launch control werkt

LT83

Forumguru
werkzaam bij VVT?

edit; het stond er al overheen gelezen. Maar wist via/via dat er iemand bij VVT werkzaam was met een snelle octi ;)
Laatst nog een mapje of 3 gemaakt voor een ibiza met GT2260 die een Octavia niet los kreeg toevallig??

LT83

Forumguru
Haha, help me ff. Ik weet niet waar je t over hebt
Er rijdt hier bij ons in de buurt iemand met een Rode Ibiza FR met GT2260 kit van jullie. Tijdje geleden bij toeval paar sprintjes mee gedaan.
Ding is best rap en ik was maar klein stukje sneller met de Octavia. Toen kwam ik hem tijdje later tegen bij de wasboxen en vertelde hij dat hij zn software nog een keer door jullie liet aanpassen en dan nog wel een keer revanche wilde. Nou dat heeft hij tot 2x toe gehad (na 2 nieuwe mappings), maar bracht hem niet het gewenste resultaat ;)

Bovenaan Onderaan