Octavia RS met 451 pk

sitechris

Donateur
Plus dat een atmosferische motor beter presteert in top end van toerenbereik, is goed voor het sportieve gevoel. Turbomotoren zakken bovenin vaak wat weg.

Race Eend

Forumguru
POEH, die zal een aardig turbogat hebben denk ik...

weet het wel zeker, een Garrett GT30 is lomp groot, dit rijdt niet fijn in dagelijks verkeer, met 100pk minder en standaard S3 turbo, zul je in veel gevallen sneller zijn (behalve boven 200kph en op top).

er zijn veel mooiere turbo's te krijgen voor deze 2.0 TFSI, zoals de turbo op de golf 5 gti van JD destijds (die 555pk deed, maar wel al bij 3500rpm op 590Nm zat)

Ralph

Lid
555pk op een golf 5, hehe!! Probeer je dan maar eens te beheersen, ik heb al moeite me te beheersen met 250pk!!

Wat zou voor hun een reden zijn zo'n grote turbo te plaatsen??

Race Eend

Forumguru
Tja, open deur, voor veel mensen is garrett een grote naam en deze turbo's zijn uiteraard sterk etc hoor, maar onderuit de toeren heb je helemaal niets.

Als sprint auto of voor de topsnelheid niet erg, maar voor een circuit auto niet geschikt, je krijgt echt van die dyno queens...

Dit is bv een S3 (opgeboord tot 2.0L) met een GT35 erop..

s3gt35.jpg

MHI twinscroll op TFSI, zo kan het ook.

Dit was de JD 500+ golf 5 gti dsg

jd555.jpg

MarcoO2

Forumguru
Goeiedag.......! Dat zijn in ieder geval wel indrukwekkende waarden! Die klapt er aardig in, zeg maar!

VEEJAY

Forumguru
Bij mijn garage zijn ze een project gestart om 2 bmw 335D turbo's op een TDI 16v blok te monteren. Ben benieuwd wat daar uitkomt..

___JC___

Forumguru
In Zweden heel normaal trouwens E85. al moet ik zeggen dat ik dr weinig van merkte met de huurwagen (ford Galaxy 2.0) :)

deusjevo

Forumguru
Voor E85 moet je motor wel geschikt zijn.
In tegenstelling tot E10 die in bijna elke auto kan kan E85 in bijna geen auto of hij moet aangepast zijn voor E85.

Race Eend

Forumguru
Uiteraard, echter een golf 5 die op 555pk zit, heeft al genoeg aanpassingen, daar kan dat gedeelte voor het brandstofsysteem wel bij.

In principe was er niets anders, echter 4 extra injectoren (8 totaal dus), om genoeg E85 de motor in te krijgen (E85 moet ongeveer 30% meer ingespoten worden om de motor heel te houden).

Leidingen en pomp , tank waren niet aangepast, beetje een HOAX dat dit direct stuk gaat.

Ik meng eigenlijk altijd mijn 98 met 8 Liter E85. (40 om 8 liter). Werkt heel goed om het octaan hoger te krijgen.

Race Eend

Forumguru
In die landen heb je veel meer E85 overigens hoor. Alleen kun je het alleen maar tanken in bepaalde volvo's etc die er voor gemaakt / geprogrammeerd zijn.

Vdub

Actief lid
tis trouwens octaanGETAL en niet gehalte, dat even terzijde.. ALLE VAG auto's MUV de eerste FSI's tot ca 2004 kunnen zonder problemen op E10 rijden. Benzineauto's met een standkachel ook GEEN E10 tanken.

OOK je oude Golf of Audi 100 kan dus zonder problemen voorzien worden van E10

Octavarium

Actief lid
Yeah!! :super:
Ik dacht dat de mijne snel van z'n plek kwam, maar dit moet echt moeilijk te berijden zijn met 2x mijn peekaas :)

Bovenaan Onderaan