Octavia RS DSG besteld

BaSsDruM

Senior Member
Ik heb vorige week mijn eerste Skoda besteld, levering eind oktober!
Het is geworden:
- Metallic zwarte Octavia RS DSG combi
Behalve de rijke standaard uitrusting zoals xenon en dergelijke heb ik als extra's:
- Parkeersensoren voor en achter
- Zwart lederen interieur
- stoelverwarming voor
- Schuif- kanteldak
- Amundsen navigatie (had liever de Columbus gehad, maar is niet verstandig als je onder de rook van Rotterdam woont)
- 18" velgen
- MDI aansluiting voor iPod
- Parrot bluetooth carkit
- dubbele kofferbakbodem

Ik kan niet wachten totdat het eind oktober is :)
 

Sand3r

Senior Member
Mooi compleet.
Maar zou je ipv de parrot niet liever voor een Fiscon gaan?

En welke RS gaat het worden? TDI of TSI?
 

Ron-e

Lid
Wauw, misschien een beetje uit mijn jeugd wat ik nu ga zeggen maar eh DIKKE SH*T!!!

Het is dat ik geen racewagen mag leasen van mijn contract met de wg.. :grin:
Mooie bestelling iig!
 

___JC___

Forumguru
Welkom en mooi ding hoor. Ik zie dat je zwart leren bekleding als optie hebt genomen. Maar de RS wordt toch standaard met halflederen bekleding geleverd met RS log in de stoelen? Gaat er dan achteraf leer in?
 

Dr Low

Lid
Mooie wagen gekocht zo te lezen. Nu maar hopen dat het snel oktober is. Ook voor ons hier.
 

BaSsDruM

Senior Member
Welkom en mooi ding hoor. Ik zie dat je zwart leren bekleding als optie hebt genomen. Maar de RS wordt toch standaard met halflederen bekleding geleverd met RS log in de stoelen? Gaat er dan achteraf leer in?

Klopt standaard is de rs met half leer. Voor 750 euro extra met volledig zwart leer af fabriek met nog steeds rs logo in de stoelen. Had 't liefst bruin leer ofzo gehad maar dan was t achteraf (mijn inziens altijd minder mooi) en duurder.
 

BaSsDruM

Senior Member
Bij welke Skoda-dealer heb je jouw RS besteld,zou er graag ook eens 1 willen zien?
Dank je,

Hier kan je exact degene bekijken zoals ik m besteld heb:
http://zijm.onlinevoorraad.nl/sac02bca378322b8c1e1df94730b6362f/voorraad/details/?sid=2560955

Was namelijk in eerste instantie in die geïnteresseerd, maar vond de prijs te hoog en inruil te laag. Dus toen een nieuwe exact zo geconfigureerd, maar dan met amundsen ipv Columbus.

Verschil in prijs was dermate laag, dat ik m maar gelijk nieuw besteld heb :)

Verder kan je lang zoeken bij dealers, want ik begreep dat er geeneen RS TFSI met DSG in 't land op voorraad stond...
 

___JC___

Forumguru
Mooi ding hoor, maar wat betreft het achteraf in laten bouwen van leer kan ik je vertellen dat het echt niet minder mooi is dan fabriek af leer. Mooier zelfs. In mijn SuperB hebben ze (op verzoek) extra stiknaden in de zittingen en leuningen gemaakt waardoor het allemaal er nog iets strakker uit ziet.

Beetje moeilijk te zien hier, maar toch.
 

Bijlagen

  • 884613764_6_kbjg.jpg
    884613764_6_kbjg.jpg
    23,4 KB · Weergaven: 130

BaSsDruM

Senior Member
Mooi ding hoor, maar wat betreft het achteraf in laten bouwen van leer kan ik je vertellen dat het echt niet minder mooi is dan fabriek af leer. Mooier zelfs. In mijn SuperB hebben ze (op verzoek) extra stiknaden in de zittingen en leuningen gemaakt waardoor het allemaal er nog iets strakker uit ziet.

Beetje moeilijk te zien hier, maar toch.

Ziet er zeker goed uit!

Maar zoals ik al zei, dit was uiteindelijk € 750 ipv € 2000 (?) en dat was de voornaamste reden :)

Heb ook al contact opgenomen met Race-eend (Mark) van JD Engineering ivm chiptuning. Erg interessant, 260 pk :)
 

___JC___

Forumguru
Ja dat is op zich wel een koopje voor EUR 750 inderdaad. Maar de standaard RS bekleding is ook al niet verkeerd!
Een vriend van me heeft een RS TFSI met JD kuurtje en ik kan je zeggen dat zoveel vermogen heel leuk is en heel slecht voor je rijbewijs!

Hij kwam volgens mij op 255pk en 400NM koppel. Al denk ik wel dat bij jou ze het koppel wat gaan knijpen voor de DSG bak.​
 

LenK

Forumguru
Hier kan je exact degene bekijken zoals ik m besteld heb:
http://zijm.onlinevoorraad.nl/sac02bca378322b8c1e1df94730b6362f/voorraad/details/?sid=2560955

Was namelijk in eerste instantie in die geïnteresseerd, maar vond de prijs te hoog
Verbaas me regelmatig over hoeveel de dealer voor een jongebruikt of demo exemplaar denkt te kunnen vragen. Deze zit ook weer een paar mille te hoog (en in dit geval is het ook nog niet eens een eigen merk dealer).

Btw. Deze dealer vraagt € 495 voor rijklaarmaken occassion :D
 

Wasmachineman

Forumguru
:24: RS TDI 6 bak stond ook op mijn leaselijstje! Maar helaas, iets te hoge maandelijkse kosten waardoor de leaseprijs ongunstig was. Anders had ik het zo gedaan. Maar dan dus in RS TDI geen DSG, schuifdak, leer en DVD in hoofdsteunen etc etc. maar wel een erg mooie leasebak!
1.6 tdi'tje is natuurlijk veel gunstiger en daardoor lekker volgestopt door mij. Maar ik heb natuurlijk veel liever de RS TDI!
 

BaSsDruM

Senior Member
Ja dat is op zich wel een koopje voor EUR 750 inderdaad. Maar de standaard RS bekleding is ook al niet verkeerd!
Een vriend van me heeft een RS TFSI met JD kuurtje en ik kan je zeggen dat zoveel vermogen heel leuk is en heel slecht voor je rijbewijs!

Hij kwam volgens mij op 255pk en 400NM koppel. Al denk ik wel dat bij jou ze het koppel wat gaan knijpen voor de DSG bak.​

Begreep dat bij mijn DSG 260 pk / 360Nm eruit gehaald kon worden!

En slecht voor je rijbewijs... ach dat is 200 pk ook al ;)
 

corsaar

Senior Member
maar wel een erg mooie leasebak!
1.6 tdi'tje

AHa jij gaat dus in een bak rijden. Nu begrijp ik het verschil pas
Ik rij in een auto en omdat jij least in een bak.
En dan nog in 1.6 tdi tje. nou ik vind het een schitterende auto Frank.
Niet zo onderdanig doen. (humor )
 
Bovenaan Onderaan