Octavia Praktik/bestelbus 1.9TDI 2004

LRNS

Lid
Goedenavond allemaal,

Sinds een week ben ik in bezit van mijn eerste Skoda: een Octavia mk1 uit 2004, met ALH 1.9 TDI 66kW motor, en een kilometerstand van 373.000km! Het bijzondere is dat dit een grijs-kenteken auto is, zonder achterbank en met verhoogd dak.

Ik ben startend zelfstandig timmerman en kan de auto uitstekend gebruiken om spullen, gereedschap en aanhangers te vervoeren.

Deze auto heeft drie maanden onder een boom in de modder gestaan bij een vage (doch vriendelijke) handelaar, maar is daarvoor z’n hele leven door de eerste eigenaar bij één en dezelfde dealer onderhouden, inclusief afgestempeld serviceboekje. Er mankeert zo op het eerste oordeel weinig aan, behalve wat waterlekkage door verstopte regenafvoeren en bij de voorruit, en nogal slappe schokbreking. Ik heb er nu 700km mee gereden en de score is een prima 1:18,5 (al kan dat zeker beter!).

Ik ga goed voor de auto zorgen en wil ‘m op den duur iets verlagen (20mm), lichtmetaal dr onder hangen en de achterruiten (weer) mooi zwart maken. Het zal een werkpaard blijven maar dan consequent netjes gepoetst en uitgezogen :)

Hoop dat ik hier veel kan opsteken van andere mk1-rijders en inspiratie kan opdoen om ‘m iets minder saai te maken!

Fijn om een actief forum gevonden te hebben!

Groetjes,

Laurens
upload_2020-3-7_21-44-5.jpeg
 

EdK

Forumguru
Het bijzondere is dat dit een grijs-kenteken auto is, zonder achterbank en met verhoogd dak.
Leuk om dit model weer eens terug te zien.
Bij ons bedrijf hadden we er 4 rijden die met 450K uiteindelijk pas zijn omgeruild.
En het was verbazend hoeveel er weg gestopt kon worden in deze wagens.
Maar ja op grijs zijn ze nieuw niet meer te vinden, want VAG bepaald natuurlijk dat VW alleen de bedrijfswagens levert blijkbaar.
Al was de RR in duitsland er ook in een bedrijfsuitvoering te verkrijgen, maar nooit in nederland doorgevoerd...
 

Duijzer

Donateur